• Proffset

Avmagnitiserade plastkort IGEN, vad gör jag för fel?

Alltså, jag vet inte vad jag gör med mina kort. Nu är både mitt VISA-kort, mitt MasterCard-kort och ICA-kortet avmagnitiserade, så jag har beställt nya. Jag får ju beställa nya hela tiden!!! Nu när sambons CSN har kommit ska jag köpa en ny plånbok, det kanske kan hjälpa ett tag

Man säger ju ofta att handväskor med stora knappar kan avmagnitisera kort...men jag äger ingen väska, och har aldrig gjort! Herregud, jag har ju gått i skolan så länge jag kan minnas, och då är det ryggsäck som gäller. På jobbet jobbar vi journätter, och då ska man ha med sig en massa saker inför natten, och då är det också ryggsäck som gäller (varför svamlar jag om det nu då??) Plånboken brukar jag ju visserligen knalla runt med i jackfickan...så att jag vet var jag har den!

Hur som haver... är det NÅGON som har NÅGOT tips på hur jag kan förlänga livstiden för mina små plastkort???

• Svar på tråden Avmagnitiserade plastkort IGEN, vad gör jag för fel?
  • annca

Har du dina nycklar i jackfickan också? Eller nåt med magnet på? Var har du plånboken när du är hemma?

• cotton

Se till att ha kort i enskilda fickor i plånboken. Hamnar två remsor bredvid varandra är det stor risk för avmagnetisering!

• felicia6

Sen kan kort som du har mot varandra göra så det blir avmagnitiserat..

Sen om du har nån knapp lr nåt på din börs kan det göra det oxå, behövs inte alltid vara stora knappar o så på väskor..

• Lilla Draken

Fick höra att mobiltelefonen kan avmagnitisera kort också när jag hade samma problem.

• MuminMy

Japp, mobilen är en stor bov i dramat! Ha inte plånbok och mobil tillsammans.. kolla var du förvarar plånboken hemma... finns det något där som kan orsaka problemen? TV och annan elektronik ska inte finns i närheten av plastkort...

• silvia

Högtalare och mobil/bärbar telefon har varit boven i dramat när jag har råkat ut för samma sak...

• Proffset

Tack för alla era svar! Nu har jag inhandlat mig en ny plånbok, med MASSOR av fack för kort, så att varje kort kan få sitt eget lilla fack Det där med mobilen får jag nog passa mig för då. Jag brukar slänga ner mobil och plånbok i samma jackficka. När jag är hemma ligger plånboken kvar i jackan (annars vet jag inte var den är när jag snurrar omkring)

Kram

Svar på tråden Avmagnitiserade plastkort IGEN, vad gör jag för fel?