• Jojo77

En fråga om MALM sängstomme från IKEA

Funderar på att köpa denna säng i ek 180x200 cm.

Den verkar vara låg så jag undrar om man kan ha såna där låga rulland lådor under för förvaring.

Vad tycker ni som har den om sängen? Nöjda?

• Svar på tråden En fråga om MALM sängstomme från IKEA
  • mysmumlan74

Jag är jättenöjd med sängen men den är låg precis som du säger. Tror inte man får under de lådorna du pratar om. Hörnen i nederkant på stommen är ganska vassa oxå och lätta att slå emot.

Matte till Tippex 070516
  • Shortygirl

Hej! Min dotter har en Malmsäng och där går inte under några sänglådor så vida man inte bygger en själv förstås. :) Det är lite trist. Den är jättesnygg att titta på men vi är missnöjda med den då vi tycker den är krånglig att bädda.

inspirationsdesign.blogg.se/

• Jojo77

Tack för svaret. Hur hög kan den vara från golvet till underkanten där madrassena ligger. Lådor brukar vara ca. 17 cm höga tror jag.

• Vickan I

Min började knarra som attan efter ett tag. Nej inga lådor går in under!

Ja att bädda malmen är ingen höjdare....men jag sålde min på blocket för en bra slant

jomenvisstseru
  • Shortygirl

Jag menar att den är jobbig att bädda rent i eftersom den är låg och "trång" där man ska stoppa ner lakanet. Sambon senast i dag att att ville  köpa ny till säng till gumman. :) Men det är ju olika vad man tycker förstås. :) Jag är ju så dum att jag går rätt mycket efter utseende, man måste ju tänka lite praktiskt också. :)

• Vickan I

Jag tryckte/pressade in en biahundbädd under sängen med våld för att få bort den tills en kompis skulle hämta den.

Den var 12 cm hög så sängen är max det för jag fick pressa in den.

jomenvisstseru
  • Jojo77

oj vad låg, jag som tycker det är bra att förvara saker under en säng. skall kanske tänka om.

• Shortygirl

Jag vet inte exat hur hög den men jag har för mig att den var kring 14 cm. Gumman sover så jag kan inte mäta nu. :) Tror inte det står på IKEAS hemsida heller. Vi har själva raggat efter passande sänglådor men inte lyckats hitta några någonstans till malmsängen. En annan negativ sak är man ska dammsuga under den. Men som sagt, den är fin att titta på. :))

• Shortygirl

Ojdå, då var lägre än vad jag trodde. Var du så trött på sängen Vickan1. Hahaha!

• Sexymala

är jättenöjd med vår!! Den är låg, men tycker det är snyggt. Just nu har vi så litet sovrum, så endast sängen får plats.. DET gör det svårt att bädda, men annars är det ok, eftersom vi har en tjock bäddmadrass vi bäddar på och således inte trycker ned något mellan säng o madrass..

Längtar till större sovrum, så att borden får plats med!!

Svar på tråden En fråga om MALM sängstomme från IKEA