• Willy

smällare

Måste bara få skriva av mig lite.

Var ute och gick med lilleman i vagnen idag då jag möter ett gäng undomar i femtonårs åldern som gick och slängde smällare kring sig. Saken var den att de slängde iväg en som flög åt mitt och lillemans håll och landade max två meter ifrån vagnen. Jag blev så himla rädd och med detta skitförbannad. Gick fram till killarna och gav dem världens utskällning. Smällaren kunde ju för sjuttons gubbar ha hamnat i vagnen. Ursäkta mig men jävla skitungar!! Medans adrenalinet fortfarande kokade i mig så passade jag även på att gå in i affären där de säljer smällare och fråga om de säljer till sådana som är yngre än 18 år. Berättade vad som hade hänt och de lovade att de alltid kollar leg.

Kokar fortfarande av ilska när jag tänker på det. Givetvis var deras avsikt inte att sikta på oss men ändå. Det kunde ha gått riktigt illa. Var sjutton får de tag på smällarna någonstans?

Hatar verkligen de där smällarna. Skall man behöva vara rädd när man går ute med vagnen att det skall komma en smällare flygande.

Ursäkta språket men nåde den som gör min lillkille illa.

Tack för att ni orkade läsa inlägget.

• Svar på tråden smällare
  • Mammi07

Förstår dig!! Hade också blivit förbannad!! Dom små skyddar man med näbbar och klor!! Tyvärr finns de väl dom som stuntar i åldersgränsen vill istället få sålt så mycket som möjligt!!!
    Hoppas du får ett Gott nytt år utan smällare!!!

• Willy
    Mammi07 skrev 2007-12-30 22:01:54 följande:
    Förstår dig!! Hade också blivit förbannad!! Dom små skyddar man med näbbar och klor!! Tyvärr finns de väl dom som stuntar i åldersgränsen vill istället få sålt så mycket som möjligt!!! Hoppas du får ett Gott nytt år utan smällare!!!
    Gott Nytt År till dig oxå.
    Får väl stanna inne tills värsta smällar-hysterin är över.
  • xenaa

stör mig med nått enormt på snorungar som går och smäller smällare. här smäller de precis utanför trappen.
    rent av livsfarligt. för de står inne itrappen och slänger ut dom. tänkt om nån går förbi o får en på sig?

JAg tycker det är J*vligt oansvarigt av föräldrarna att ge smällarna till sina småbarn!

Det händer så många olyckor att folk inte fattar!!!

♥Leo 07-06-22♥
  • Mizzz

Hmm.. Rätta mig om jag har fel men är inte smällare förbjudna nu för tiden? Det får väl inte ens säljas i Sverige?

♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Willy

Fråga mig inte vad det är för något men de här "sakerna" kastas iväg och smäller ialla fall.

• Willy
    Mizzz skrev 2007-12-30 22:13:04 följande:
    Jag tänkte väl det:"Sedan 1:e december 2001 är försäljning av smällare (ej marksmällare) till allmänheten förbjudet i Sverige."sv.wikipedia.org/wiki/Smällare
    Möjligt att det är marksmällare. Kan inte skillnaden men för mig spelar det ingen roll. De flyger iväg en bit och smäller av ordentligt.
  • levandecharader

Här fick vi precis ringa polisen, ett gäng står inne på en förskolegård och smäller (skjuter raketer m.m.) träfasad som det är så kan det gå riktigt illa. Blir så jäkla irriterad

• Willy
    levandecharader skrev 2007-12-30 22:16:13 följande:
    Här fick vi precis ringa polisen, ett gäng står inne på en förskolegård och smäller (skjuter raketer m.m.) träfasad som det är så kan det gå riktigt illa. Blir så jäkla irriterad
    Kan ju passa på att berätta att min dotters förra dagis brann ner till grunden i jan pga att tre killar stått och skjutit rakter mot ventilerna. Då vi bor femtiometer ifrån så såg vi när det brann ner och det var ingen rolig syn. Inte kul för killarna heller då polisen tog dem. Tror inte deras avsikt var att förstöra dagiset men det var ju just det som hände ändå.
  • Mizzz
    Willy skrev 2007-12-30 22:16:07 följande:
    Möjligt att det är marksmällare. Kan inte skillnaden men för mig spelar det ingen roll. De flyger iväg en bit och smäller av ordentligt.
    Ja, det var det nog. Jag tror marksmällare är sånna som smäller av om de slängs mot backen.
    Jag förstår dej! Skulle jag få bestämma skulle allt som smäller (inkl fyverkerier) vara förbjudna för almänheten förutom möjligtvis på nyårsaftonskvällen...
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Willy
    Mizzz skrev 2007-12-30 22:29:16 följande:
    Ja, det var det nog. Jag tror marksmällare är sånna som smäller av om de slängs mot backen.Jag förstår dej! Skulle jag få bestämma skulle allt som smäller (inkl fyverkerier) vara förbjudna för almänheten förutom möjligtvis på nyårsaftonskvällen...
    Håller med dig!!
  • moosen

Håller fullständigt med dig! Vi bor på ett ställe där det "kryllar" av små barn och nu åker här runt en j*vla skitunge på moped och kastar smällare utan att se vart han kastar!
    Sen kommre han tillbaka efter ett tag och ser hur stor smällen blev.
    Hur fan tänker man? Och hur tänker föräldrarna?
    Tänk om man skulle vara ute med vagnen eller om det går ett litet barn när han kommer?
    Förbjud smällare till "vardagsfolk"!
    Låt det hålla sig till anordnade fyrverkerier istället!

• Lillasyster07

håller absolut med er alla här inne!
    Men min sambo kom på en liten ideé som ja inte tänkt på, nu när nyår närmar sig och man har småttingarna med ut, på med myggnätet då far smällarna inte in i vagnen åtmindståne!!

• myheartbelongstoyou

Jag håller me dig. Som föräldrer ska man hålla koll sina skitungar och inte köpta utsmällare för det är inte så jälva kul när dom har smäll av sig delar av handen eller skadat något annan. Jag tror inte ens deras föräldrar tänker tyvärr...:/ Fick en rakt imot min dottersvagn och blev tokig på den lilla ungen. Här där jag bor har dom gjort en satsning på att ta från ungdomar/barn smällare under nyår vilket är jätte bra :)

Lillasyster07

Kan inte börja brinna då? Bara en tänke :)

• Lillasyster07

jo visserligen men hellre att de isåfall tar fyr i myggnätet än i åkpåse eller nåt liknande, myggnätet kan man ju dra av relativt snabbt om inte det är integrerat i vagnen...

• Solsken i blick

Grrr ungarna idag är för f*n inte riktigt kloka!!!!! Fattar inte hur de tänker. Nu skrev du att ungarna inte avsiktligt kastade mot er, men det finns ju andra som gör det. Grrr. Bra att du skällde ut dem!

Svar på tråden smällare