smällare
Måste bara få skriva av mig lite.
Var ute och gick med lilleman i vagnen idag då jag möter ett gäng undomar i femtonårs åldern som gick och slängde smällare kring sig. Saken var den att de slängde iväg en som flög åt mitt och lillemans håll och landade max två meter ifrån vagnen. Jag blev så himla rädd och med detta skitförbannad. Gick fram till killarna och gav dem världens utskällning. Smällaren kunde ju för sjuttons gubbar ha hamnat i vagnen. Ursäkta mig men jävla skitungar!! Medans adrenalinet fortfarande kokade i mig så passade jag även på att gå in i affären där de säljer smällare och fråga om de säljer till sådana som är yngre än 18 år. Berättade vad som hade hänt och de lovade att de alltid kollar leg.
Kokar fortfarande av ilska när jag tänker på det. Givetvis var deras avsikt inte att sikta på oss men ändå. Det kunde ha gått riktigt illa. Var sjutton får de tag på smällarna någonstans?
Hatar verkligen de där smällarna. Skall man behöva vara rädd när man går ute med vagnen att det skall komma en smällare flygande.
Ursäkta språket men nåde den som gör min lillkille illa.
Tack för att ni orkade läsa inlägget.