• Freida

Piper när jag andas

Jag undrar varför det piper! Är inte förkyld eller har hosta... kan det ha med graviditeten att göra? Är i v.24. Tänkte om det va trångt eller nått?

• Svar på tråden Piper när jag andas
  • Tjofsen

Det piper på mig med....men jag har ju rökt förstås...så jag har inte tänkt så mycket på det. Däremot har jag börjat snarka så inni vassen - så nåt är det med graviditet och vikt....

• 17 årig tjej

Kan vara lunginflammation.

• Freida

Tjofsen: Ok, jag rökte mellan 13 å 21 typ... men inte nu. Å jag väger 70 kg (64 normalt) men ok... tack!

17-årig tjej: Utan att först ha haft hosta eller förkylning?? nä....?

• Bia 80

Astma?
    Slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. Jag har fått allergisk astma och det piper när jag andas, blev mycket värre under graviditeten.
    Låter som du ska kontakta din bm eller vc.

♥ BF 080116 ♥ Gravid i v38♥
  • Freida

Ojdå.. det va juh inte kul... har haft ansträngningsastma tidigare. har nyst väldigt mycket under graviditeten. Å varit täppt i näsan på morgnarna

• Tjofsen
    Freida skrev 2007-12-30 22:38:35 följande:
    Ojdå.. det va juh inte kul... har haft ansträngningsastma tidigare. har nyst väldigt mycket under graviditeten. Å varit täppt i näsan på morgnarna
    Jag har samma....också ansträngningsastma och jättetäppt hela tiden!

Måste vara det. Att allt förstärks under graviditeten.

Kolla med din BM om de har nåt råd. Jag ska tala med min nästa gång om mina snarkningar.....pipet får jag nog leva med ....men att snarka har jag hört att det inte är bra....

Är det fler här som börjat snarka??
  • Bia 80

Pipet är inte så bra det tyder på att dina luftvägar är inflammerade. Finns kortisonspray som man tar mot det. Det kan en läkare skriva ut. Men kontakta bm eller läkare så du får hjälp.

Snarka gör jag annars oxå så det är som det är med det. Blir lite bättre när man har kortsisonspray som tar ner svullnaden

♥ BF 080116 ♥ Gravid i v38♥
  • Freida

Tjofsen: ah ok... men jag har tid den 8:e... tills dess kan man väl vänta?

Känns skönt å höra att det finns fler... alltså att det inte e "så farligt"

• mamma mys

snarkar det gör jag emd o jag går in i vecka 24....o gör ljud i sömnen typ gnyr/piper men så har jag en envis förkylning som har hållt på i 3 veckor...men kolla med din bm...

• Freida

Jag snarkar inte vad jag vet... å e inte förkyld heller. Bara nästäppa om morgnarna, men det har jag haft sen v.5 typ...

Svar på tråden Piper när jag andas