• broken inside

Köttfondue?

Inte säker på att det stavas så men iallafall. Ska fira nyår med mina föräldrar i morgon och vi ska äta fondue med rostbiffs kött.
    Köttet "kokas" i buljong, är det okej att äta? Måste det vara helt brunt igenom?

• Svar på tråden Köttfondue?
  • Fiansess

broken inside skrev 2007-12-30 22:24:03 följande:

Inte säker på att det stavas så men iallafall. Ska fira nyår med mina föräldrar i morgon och vi ska äta fondue med rostbiffs kött. Köttet "kokas" i buljong, är det okej att äta? Måste det vara helt brunt igenom?
    Ja det är helt okej att äta och ska helst inte vara rosa alls.
    Vi ska med äta fondue. Ska bli såå gott
  • broken inside
    babyfia skrev 2007-12-30 22:31:05 följande:
    broken inside skrev 2007-12-30 22:24:03 följande:Ja det är helt okej att äta och ska helst inte vara rosa alls. Vi ska med äta fondue. Ska bli såå gott
    Okej då får jag ha det i länge =) Inte mer med det. Jag som älskar när det är rött. Men bebben framför allt =)
  • Naia

Ja, åhhhh vad gott det ska bli med en entrecote som nästan råmar och ostbricka till efterrätt... bara några veckor kvar nu....LÄNGTAR!!!!!

• Fiansess

haha ja själv får jag vänta i 15 veckor på det .

Med risk för att vara lite OT nu ts men vad för fondue ska ni ha? Alltså själva buljongen? Vi ska ha två olika men tänkte bara röra ihop lite så jag tänkte om du hade några tips o komma med :)? En ska vi ha med vitlök helt klart, den andra har vi inte riktigt bestämt än, sista minuten javisst :).

• broken inside
    babyfia skrev 2007-12-30 22:51:27 följande:
    haha ja själv får jag vänta i 15 veckor på det .Med risk för att vara lite OT nu ts men vad för fondue ska ni ha? Alltså själva buljongen? Vi ska ha två olika men tänkte bara röra ihop lite så jag tänkte om du hade några tips o komma med :)? En ska vi ha med vitlök helt klart, den andra har vi inte riktigt bestämt än, sista minuten javisst :).
    Nej tyvärr, det är mamma som lagar den! Vet inte hur man gör =)
  • Fiansess

broken inside skrev 2007-12-30 23:00:28 följande:

Nej tyvärr, det är mamma som lagar den! Vet inte hur man gör =)
    Okej =). Vi tar bara olja och kryddor. Men det finns ju så mkt olika hur man gör. Gott ska det iaf bli!

Ha en trevlig nyår nu!
  • broken inside
    babyfia skrev 2007-12-30 23:04:11 följande:
    broken inside skrev 2007-12-30 23:00:28 följande:Okej =). Vi tar bara olja och kryddor. Men det finns ju så mkt olika hur man gör. Gott ska det iaf bli!Ha en trevlig nyår nu!
    Tack desamma!
    Och tack för alla svar!
  • Lilla Ego

Babyfia: Vi brukar göra en rödvinsbaserad fondue, större delen rött vin som sedan får koka ihop med fonder/buljonger/kryddor och olja för att få mer smak. Blir kanongott och inte så flottigt (gillar inte riktigt smaken av olja).

Svar på tråden Köttfondue?