• Anonym (migrän)

Magnesium bra mot nästan allt?

Fick rådet av en läkare att börja äta magnesium eftersom jag är så trött och har mycket migrän. Enligt henne så var nästan hälften av alla sjukdommar relaterade till mangnesium brist. Kan det verkligen stämma? Kan säga att jag har fibro så jag är lite misstänksam mot vissa läkare som tycker att man är simulant och därför frågar jag er om ni har hört någonting liknande?

• Svar på tråden Magnesium bra mot nästan allt?
  • Anonym

Har också hört att det ska vara väldigt bra mot mycket... eksem värk. Kan ju vara värt att prova!!

• Anonym

Det hjälper mot kramp och stickningar och domningar i alla fall... Värt ett försök...

• Anonym (migrän)

Okey! Ska testa och se hur det fungerar....*ler Allt för att slippa huvudvärken/eksemet som är så jobbig. Blir lite fundersam i bland när det gäller sjukvården. Vi bor på ett litet ställe och har bara staffetläkare här som stannar max några veckor

• Bispan

Jag läste i I Form för några år sedan att det är svårt för kroppen att ta upp magnesium om man tar det som kosttillskott. Det de rekommenderade var att försöka äta saker med mera magnesium i, har för mig de t ex nämnde rågbröd.

Sen antar jag iofs att ett kosttillskott inte skulle skada.

• Bispan

Tillägg: Jag gjorde precis en googling på magnesium+kost och fick upp flera träffar på livsmedel med lite mera magnesium i.

• Anonym (värk)

Foglossningar beror ofta på magnesiumbrist. Ät magnesiumtillskott från hälsokosten (ca 500 mg/dag), det är inte så mycket tillsatser i som det är i Apotekets tillskott!

Svar på tråden Magnesium bra mot nästan allt?