• Saishuuheiki Kanojo

Vad är tubsockor? Och vad är så hemskt med dem?

Jag har läst ett antal diskussioner om kläder och sånt som folk tycker att är smaklöst. Och ofta dyker tubsockor upp på listan över saker som folk tycker att helst borde i lag förbjudas eller nåt.

Men vad är egentligen en tubsocka? Jag pratar ju mest finska IRL och känner ingen som använder ordet. har heller ingen ordbok så jag kan översätta ordet till finska (skulle kanske veta då).

När jag sökt på nätet så är det bilder på helt vanliga sockor jag fått upp i sökningen. Typ sportsockor. Eller?

Någon som ids förklara?

• Svar på tråden Vad är tubsockor? Och vad är så hemskt med dem?
  • kissemjao

Ja det är typ sportsockor, fast utan sydd häl. Det är bara med en sömm i spetsen av tårna... Finns ofta att köpa i multipack till billig peng.

• sisley

Japp, en tubsocka är en sportsocka. Det som många med mig anser som rysligt är när tubsockor används i kombination med loafers... *s*

• vackrastarflow

ja man kan nog kalla dem sportsockor också. som är tjocka därnere och tunna däruppe, ofta med oklädsamma ränder eller nåt sådant. jag fattar inte varför man köper sådana när man kan köpa snygga strumpor som inte töjer sig och blir noppiga och fula.
    hehe, jag tror jag är en av dem som inte gillar tubsockor

• Utopia

Du det undrar jag också!!! Jag förvånas alltid över "usch vad fult" och "vad smaklöst" osv, som jag fått höra av andra. Men det gäller väl inte bara tubsockor, utan vita tjockare sockor helt enkelt? Det lär väl komma ifrån att de är billiga. Men vad är det som är då dåligt med det? De håller bra och länge, och är billiga -> Toppen!

• Bonanza

Så länge de inte används till sandaler eller loafers eller liknande så är det väl inte så farligt.

• Jindra

Nej nej nej, tubsockor är inte vilka sockor som helst...om ingen fot är i sockan så är de helt raka längst fram, vilket gör att de blir två hörnen på dem när man har foten i...jag struntar i att de är fula, men de är grymt obekväma...hörnen blir liksom knöliga och hamnar naturligtvis alltid under foten...

Svar på tråden Vad är tubsockor? Och vad är så hemskt med dem?