• HaJoMi

Kritor till små barn

Hej.

Är det någon som vet var jag kan hitta tjocka kritor till en ettåring? Detta kanske finns överallt men i så fall har jag missat dessa för jag hittar bara till ca 3-åringar

Tack på förhand.

• Svar på tråden Kritor till små barn
  • Lillatroll

Jag hittade giftfria kritor i vår konsumbutik som jag köpte till sonen och han har ritat med dom. Men om dom räknas som tjocka kritor vet jag inte Det var vanliga kritor.

• norgesessan

vi har alltid köpt tjocka kritor..det står säkert 3 år på dom för att man kan tugga isönder dom...(skall då inte användes utan vuxent tillsyn). JAg har sätt det finns kritor man stoppar fingret i, så man ritar med fingret, men det har jag aldrig testat..När storebror målade med vattenfärg fick lillebror låna tuschpennorna (också tjocka, tunna har vi inte köpt ennu). Tjocka blyertsfärgpennor har också funkat.

• norgesessan

Kärnan brukar jag köpa. HAr köpt en annan sort jag har glömt namnet på..(möjligen nåt på i?) som jag inte tycker är så bra...(täcker inte så bra) tror det är et djur utanpå, och dom brukar finnas i alla affärer...

• Sussannek

på Ikea har de/har haft kritor som barnet kan hålla runt med hela handen...lite som en "kula" upptill att hålla i (vet inte hur jag ska beskriva dem )

• CCA

Vill varna för småbarnskritor där man håller med hela handen på en "kula". Har vid fler tillfällen sett hur spetsen lossnar från handdelen och därmed innebär en kvävningsrisk om barnet får den i munnen.

• Felicia78

köpte tjocka kritor på gekås i ukkared för 6,90 kr. Ganska överkomligt pris

Svar på tråden Kritor till små barn