• Baby Animal
    Äldre 31 Dec 10:32
    20390 visningar
    13 svar
    13
    20390

    Tricot Slen bärsjal..?

    Är Tricot Slen bärsjal bra?

    Jag är helt ny på bärsjals ämnet och kan verkligen ingenting! Provade att bära min dotter i en låne bärsjal för 2år sen och det var super härligt, men hade inte råd med en då.. men nu väntar jag barn igen (2½mån kvar) och såg att det fanns billiga på tradera..

    Jag vill ha en sjal som är enkel att knyta själv och som jag ska kunna bära den lille i både innomhus och utomhus

  • Svar på tråden Tricot Slen bärsjal..?
  • kim mi
    Äldre 31 Dec 10:37
    #1
    Baby Animal skrev 2007-12-31 10:32:29 följande:
    Är Tricot Slen bärsjal bra?Jag är helt ny på bärsjals ämnet och kan verkligen ingenting! Provade att bära min dotter i en låne bärsjal för 2år sen och det var super härligt, men hade inte råd med en då.. men nu väntar jag barn igen (2½mån kvar) och såg att det fanns billiga på tradera..Jag vill ha en sjal som är enkel att knyta själv och som jag ska kunna bära den lille i både innomhus och utomhus
    halloj baby animal!
    nu vet jag inget om just den sjalen men jag köpte en moby wrap tror jag den heter, en elastisk sjal och den är jag supernöjd med. Lätt att knyta sjäv och Cid älskar att sitta i den och den kostar inte heller mycket. 420 kr betalade jag. Ska hämta länken åt dig där jag hittade den, kommer snart...
    Tobias 980422 Cid 071116
  • kim mi
    Äldre 31 Dec 10:38
    #2
    kim mi skrev 2007-12-31 10:37:14 följande:
    halloj baby animal!nu vet jag inget om just den sjalen men jag köpte en moby wrap tror jag den heter, en elastisk sjal och den är jag supernöjd med. Lätt att knyta sjäv och Cid älskar att sitta i den och den kostar inte heller mycket. 420 kr betalade jag. Ska hämta länken åt dig där jag hittade den, kommer snart...
    www.stellaris.se/webshop/moby-wrap-p-30.html?osCsid=7ebed2a629b3be04a42d232951b18ea9
    Tobias 980422 Cid 071116
  • Baby Animal
    Äldre 31 Dec 10:41
    #3

    Tack! Ska kika in där genast!

  • Plotti­s
    Äldre 31 Dec 11:13
    #4

    Har du ingen sjalsäljare där du bor så du kan prova ut en?


    Triss i tjejer juli-02, feb-04, juli-06 och bf 27/5-08
  • MuminM­y
    Äldre 31 Dec 16:11
    #5

    De flesta trikåsjalar är likvärdiga, alla knyts på samma sätt, de har lite olika karakterestik men i grund och botten är det inte så stor skillnad. Moby Wrap är en av de billigare men också en av de "ostadigare" vilket gör att den inte "håller" lika länge. Tricot Slen finns det ganska många begagnade eftersom de säljs i babyaffärerna, det är en bra "medium"-sjal som du inte ska betala mer än 300:- inkl. frakt för begagnad.


    En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Äldre 10 Jan 21:27
    #6

    Hade en Tricot Slen som första sjal och var mycket nöjd med den. Jag köpte min ny och betalade drygt 500 kronor på nätet (plus frakt).
    Hade inga problem att lära mig knyta den då det följer med bra instruktioner. Om man sedan har turen att ha en sjalvan kompis som kan tipsa en om vart man ska knyta hårdare eller dra i någon "tåt" så blir det inte sämre!
    Det brukar sägas att Tricot Slen är en ganska varm sjal, men jag hade inga problem med det. Annars sägs det ju att Sino från Looma är tunn och skän (fast dyrare).

    Kolla gärna in www.sjalbarn.se också så får du massa experthjälp så fort du ber om det

  • Äldre 10 Jan 21:27
    #7

    "tunn och SKÖN" ska det ju vara...

  • Äldre 14 Jan 19:19
    #9

    är super nöjd med min funkat från när hon var tre månader till idag 10månaders

    min är 6.6m

    jätte bra på sommaren men även nu på vintern.

  • Äldre 14 Jan 19:19
    #9

    är super nöjd med min funkat från när hon var tre månader till idag 10månaders

    min är 6.6m

    jätte bra på sommaren men även nu på vintern.

  • Äldre 14 Jan 19:19
    #10

    är super nöjd med min funkat från när hon var tre månader till idag 10månaders

    min är 6.6m

    jätte bra på sommaren men även nu på vintern.

  • Äldre 14 Jan 23:03
    #11

    sorry att det blev lite många inlägg

  • Äldre 31 Mar 12:52
    #12

    Jag har bara hört bra om tricot slen! Verkar vara väldigt lätt att använda också då den bara har en grundknytning. Väntar barn nu i maj och tänker använda en tricot slen som jag köpt nu i dagarna. Att tyget skulle vara lite värmegivande ser jag absolut inte som en nackdel då jag tänkt att använda den mot min bara hud så att bäbisen får en direkt kroppskontakt :)

    HIttade min på den här sidan: http://www.biglife.se/store/category/ekologiska-b%C3%A4rsjalar-192749 för 595kr Mycket bra då de flesta tar betydligt mer för den, plus att det var en snabb leverans! 

  • Äldre 31 Mar 16:18
    #13

    Fast den är tveklöst rätt varm . Men det är självklart en smaksak. Har haft både vinter-, vår och sommarbebis och trots inga kläder så har vi blivit rejält varma i en riktigt tunn sino. Sitter här med en förutom blöja naken 9-månaders som sover vid bröstet i en öppen sele. Och vi är rejält varma båda två . Annars är det absolut inget fel på den. Babylonias vävda är underskattade skulle jag säga (långa för mig dock), för att inte tala om deras meitai som är en ovanligt billig wrap conversion till skillnad från många andra meitaier.

Svar på tråden Tricot Slen bärsjal..?