• Lintottan

Hur visste Du att Han var den rätte?

Som rubriken lyder så är jag såå nyfiken på att höra era historier om hur ni träffades och när/hur/var Ni visste att denna skulle vara den rätta för er.

Med den rätta menar jag nog snarare att det är den som ni skulle kunna tnka er leva resten av ert liv med och skaffa småknytt med

Hur kändes det? Visste ni det på en gång eller har det vuxit fram?

• Svar på tråden Hur visste Du att Han var den rätte?
  • Irme

Vi var bara vänner först, i några år. Sedan började vi prata mer och mer, om väldigt personliga saker och jag kände att jag kunde lita på honom. Efter allt dåligt som jag berättat om mig själv, så ville han fortfarande vara vid min sida, för alltid.

Jag insåg att han är helt annorlunda från de andra jag har haft förhållanden med. Jag insåg att den här killen har ju allt jag vill ha...

Jag känner att allt jag önskar är att få göra honom lycklig, lyckligare än han någonsin varit förut... och det säger mig att han är Mannen i mitt liv.

• Thaleia

Åh, jag blir helt varm  hela kroppen när jag tänker på hur det var när jag träffade min nuvarande man första gången! Det är svårt att förklara men jag BARA visste att han var den rätte! Det kändes helt annorlunda med honom än vad det gjort med tidigare killar. Allt kändes liksom rätt...kände inte den "vanliga" ångest över att "gillar han verkligen mig?" "Varför ringer han inte?" osv osv. Jag bara visste och kände att han menade allvar. Nu har vi varit tillsammans i 10 år och har två barn tillsammans.

• Valkyriah

Hmmm svår fråga faktiskt
    När vi först blev tillsammans var man helt galet kär men kan inte påstå att jag redan då kände att detta är mannen i mitt liv,var bara 15 år så trodde väl att det var en typisk "tonårsförälskelse"
    Men tiden gick och det bara kändes rätt

Den galna förälskelsen la sig och djupnade i något annat,något större och allvarligare.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah

Har varit tillsammans i 6 ½ år och har en son tillsammans.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Lintottan

oooh jisses nu blir jag ännu mer kär än vad jag redan är!! Har nämligen nyss träffat en kille som det kändes så med från första ögonblicket. Töntigt sagt men ord som passar så bra in är: Jag kände att jag "kom hem"
    Fortsätt med era berättelser!

Thaleia skrev 2007-12-31 11:17:40 följande:
    Åh, jag blir helt varm  hela kroppen när jag tänker på hur det var när jag träffade min nuvarande man första gången! Det är svårt att förklara men jag BARA visste att han var den rätte! Det kändes helt annorlunda med honom än vad det gjort med tidigare killar. Allt kändes liksom rätt...kände inte den "vanliga" ångest över att "gillar han verkligen mig?" "Varför ringer han inte?" osv osv. Jag bara visste och kände att han menade allvar. Nu har vi varit tillsammans i 10 år och har två barn tillsammans.
  • Mixela

Vi hade sett bilder på varann och pratat med varandra i telefon innan vi träffades första gången, men inte träffats öga mot öga. Vi började chatta i februari 1999, träffades första gången i juni 1999, och sen dess har det varit vi! Båda kände direkt att det var rätt när han klev in genom dörren!

• Dudette

Min mormor sa alltid till mig i tonåren när man var kär i alla möjliga o fick sitt hjärta brustet. Hon sa precis så här: "Den dagen du träffar någon och aldrig någonsin behöver fråga dig den frågan. Då vet du att det är den rätta".
    Tycker det är så fint! Och lite så kändes det när jag träffade min sambo, har aldrig riktigt frågat mig själv det. Klart man haft sina motgångar efter så många år, men har aldrig tänkt att han kanske inte är den rätta för mig.

• little mommy

vi träffades och var tokkära flyttade ihop på en gång förlovade oss efter 3 veckor, och det höll i sig! efter 4 år tillsammans fick vi vår dotter och efter 6½år tillsammans gifte vi oss.
    visst har vi haft det bråkit och haft många motgångar men det har bara fört oss närmare, han är min bäste vän och min partner han är den jag litar mest på i hela världen och han finns alltid där för mig, jag kan lätt säga att honom vill jag leva med hela livet
    däför är han den rätte för mig!

• AllStared

Vi träffades på midsommardagen 2005, och jag var ett svin på den tiden.
    Var aspackad, odräglig och visade min värsta sida, men han följde endå med mej hem, och sen umgicks vi i 1månad innan vi blev tillsammans och flytta ihop.
    Och vi har bott på 30kvm i 2½år nu, och allt är fortfarande underbart.
    Vi vet  om de värsta och mörkaste med varandra, och  det får oss att älska varann enu mer.
    Inga hemligheter eler smussel, allt ska fram. :)

• En lyckans tår i månens sken

Jag och min pojk träffades över online rollspelet World of Warcraft (som jag antar att väldigt många här har hört talas om :))
    Var i samma guild, men hade aldrig pratat med honon .. hade dock hört av gemensamma vänner vad han var för en och tyckte inte alls om det de sa om honom. Men så kutade jag in i honom i Stormwind (en utav storstäderna på spelet) en gång vilket väldigt snabbt ledde till msn kontakt och teamspeak. Sedan efter ett års online förhållande (i gott och ont) blev det möte i verkliga livet och nu har vi samboförhållande sedan över ett år tillbaka och barn på gång. *skratt* :) .. och mina gamla vänner som sa att det inte fanns någon mening med att spela online spel. Tji fick ni! :)

Svar på tråden Hur visste Du att Han var den rätte?