• SystraMi

Stor blåsa i munnen

Igår hade jag massor med små blåsor i gommen och idag när jag vaknade hade de smält ihop till en enda stor. Jag gissar att det är herpes för det är precis så mina munsår brukar uppstå, fast dem kan jag ju bara kleta Anti på så blir dom aldrig särskilt stora... Det är dock lite svårt att sätta salva på en blåsa i munnen
    Någon som vet hur man får bort en herpesblåsa i munnen? Vill gärna få bort den fort för det är väldigt obehagligt, speciellt när jag äter...

• Svar på tråden Stor blåsa i munnen
  • Lokesmamma

Apoteket har ju en salva som heter "Afta Med". Har du testat den?

• SystraMi
    Lokesmamma skrev 2007-12-31 12:00:44 följande:
    Apoteket har ju en salva som heter "Afta Med". Har du testat den?
    Nej, har aldrig haft såhär innan. Ska kolla om apoteket här har öppet. Tack för tipset!
  • Lokesmamma

Varsågod. O hoppas det försvinner snart

SystraMi skrev 2007-12-31 12:08:38 följande:
    Nej, har aldrig haft såhär innan. Ska kolla om apoteket här har öppet. Tack för tipset!
  • garib

Man kan försöka smeta på tahina-sesampasta ,finns i mataffären.Lycka till.

• Pimpinellan

Det är afte och inte herpes.Sådär får jag flera gånger per år.En gång var hela munnen som en enda stor blåsa och jag kunde inte äta på en vecka.Tala om ofrivillg bantningskur!På Apotetekt finns en effektiv pasta mot detta som heter Kenacort.Svindyr,men bra!

• SystraMi
    Pimpinellan skrev 2008-01-02 12:50:20 följande:
    Det är afte och inte herpes.Sådär får jag flera gånger per år.En gång var hela munnen som en enda stor blåsa och jag kunde inte äta på en vecka.Tala om ofrivillg bantningskur!På Apotetekt finns en effektiv pasta mot detta som heter Kenacort.Svindyr,men bra!
    Är ganska säker på att det inte är afte.
    Nu har blåsan spruckit och håller på att läkas iaf, skönt!
Svar på tråden Stor blåsa i munnen