Frila2 skrev 2007-12-31 14:54:49 följande:
Ja, det är inte ofta de har koll på de olika kattraserna tyvärr. När jag var på blå stjärnan tyckte de att mina lilla ragdollhane skulle banta eftersom han var stor och "ragdolls inte blir så stora". Ragdolls är den andra eller tredje största tama kattrasen i världen, vilket veterinären absolut inte hade någon koll på. Min katt vägde då runt 4-5 kg och en vuxen ragdollhane kan utan prolblem väga 7-8kg. Annars så ska smådjursakuten ha en kvinnlig vet som ska vara riktigt, riktigt duktig på just katter. Katarina kanske hon hette?
Jag döör....det var det värsta..Man kan ju undra om de har sin leg. från ett flingpaket ibland.
Jag går på Hund & katthälsan i Kållered nu o är ganska nöjd med dem. Det beror lite på vilken veterinär man får osv, men i det mesta så lyssnar dem på en.
Däremot blev jag grinig när jag var där med alla djuren o skulle vaccinera o de slänge sig över hunden i ett hörn. Hon vart skirädd o högg efter dem o de blev irriterade. Nu var detta ingen vet. utan en av djurvårdrana, men man kan ju tycka att de skall veta hur man gör ändå.