• Glass

Jag har ont i ena örat...

... kan jag vara gravid? Nej jag skojade bara!!

Det hade i och för sig varit trevligt om det varit ett symptom, men så naiv är inte ens jag.

Jo, jag har ont när jag halvrapar eller täpper till örat. Det har varit så i någon dag, men nu verkar det ha blivit värre.

Är det någon som har någon aning om vad det kan vara eller om jag borde masa mig iväg till doktorn?

• Svar på tråden Jag har ont i ena örat...
  • ming

Du kan ju vara bara förkyld.
    Om det blir riktig jävla värk (ursäkta uttrycket), då kan man nästan vara säker på att det är något.
    Du kanske kan prova att tryckutjämna, om du har lock för örat.

/Ming - öronbarn

• Glass

Jag försöker tryckutjämna, men det gör så jäkla ont! och så händer det ingenting ändå.

Jag är också öronbarn, men jag har förträngt allt jag vet om det

• vofflan

Jag tror du kan testa näspray det lättar i öronen också det brukar min mamma säja till mig ialla fall

Annars tycker jag att du ska gå till doktorn

• Glass

nässprej, ok jag tror att vi har sån hemma.
    Öh... men jag ska spruta det i näsan va? :-S

• ming

Aha...
    Om det gör SÅ ont kanske du borde kolla upp det.

En gång hade jag öronkatarr (vilket i stort sett var detsamma som öroninflammation men det syntes inget) och då hade jag lock och de såg så klart inget. Så de sa till mig att tryckutjämna. Ont som satan gjorde det, jag vägrade. Men efter några dagar hade värken inte gått över så jag gick tillbaka till doktorn och då sa de att jag hade kraftig öroninflammation och absolut inte skulle tryckutjämna.

• vofflan

Det heter ju
    Öra näsa hals
    Allt sitter i hop ( vad jag har hört)

• ming

Hehe, man hoppas att det ska in i näsan!
    Du som är öronbarn borde veta att öron-näsa-hals hänger ihop!

• Glass

hehe, jag har ju förträngt allt som har med öron att göra. Jag brukar helt enkelt förneka att jag har några

Jag ska kolla upp det om det blir värre och jag hinner

Nu ska jag testa sprejen

• Jessica24

Jag fick öroninflamation för ca 2 veckor sedan och har fortfarande ont i örat då och då + att jag är halvdöv nu. Innan var jag riktigt dö.
    Fick penicillin och det blev bättre.

Var också ett "öronbarn" då jag var liten.

/Jessica24

Svar på tråden Jag har ont i ena örat...