• Shoppingtokig

Erfarenhet av löst glitter & ögonskugga?

Jag var på Åhléns igår och köpte löst glitter som man bl.a. kan ha på ögonlocken. Till glittret fick man ett slags "gloss" som man ska fästa glittret med.

Min fråga är nu: Kan man ha vanlig ögonskugga under och sedan lägga på glittret eller ska man bara använda glittret?

Jag vet att jag haft ett annat löst glitter från Make up Store innan och gjorde det men upplevde att ögonlocket blev så klibbigt och att ögonskuggan samlade sig i små veck på ögonlocket. Vet inte om det hade med det genomskinliga glanset att göra som man skulle ha till för det är väldigt segt mot det glosset som var med i denna jag köpte igår.

Oj, vad långt det blev hoppas någon fattade frågan och kan hjälpa mig med min nyårssminkning

• Svar på tråden Erfarenhet av löst glitter & ögonskugga?
  • Shoppingtokig

Kan någon hjälpa mig??? :`-(

• Fluffguf

Jag har inte provat sånt glitter, men du kan säkert ha en annan ögonskugga under ifall du fäster glittret med något så att det inte ramlar ner under ögonen. Du kanske kan först lägga en annan ögonskugga, sedan glosset och sist glittret?

• Shoppingtokig

Ja, det var så jag tänkte men då jag testade det senast så klibbade ögonlocken igen kändes det som men detta nya "glosset" var mer flytade så det kanske inte blir så klibbigt

• Elinore

en sak som jag brukar görs för att slippa de där "vecken" som du säger..är att ta på vanlig ögonskugga som valigt..sen ta en pyytteliten klick med reme/dagcreme/fundation på ögonskuggan å försiktigt dutta ut..och medans det fortfande är lite fuktigt kan du lägga på det lösa glittret...då sitter det hela kvällen!!
    men..försiktiga rörelser med fingrarna!!!

ett tips till är att ta på massa vitt (genomskinligt) puder under ögonfransarna...då fastnar all ev överflödig skugga som ramlar ner därpå..och det är lött att borsta bort det med en rouge borste sen!

• Tesssan

d finns en primer på make up store som man kan lägga under skuggan. d blir aldrig veck när jag använder den. men alltid annars. så den rekomenderar jag verkligen! den funkar oxå som bas för lösa skuggor å glitter.

• 17 årig tjej

Hur gick nyårs make upen ?

• Shoppingtokig

Jo, det gick bra. Detta "limmet" var mycket bättre än det som jag hade från Make up store, så det blev kanon Tack för tipsen!

Svar på tråden Erfarenhet av löst glitter & ögonskugga?