• Phillippa

Billig kattförsäkring?

Hej

Jag har en Ragdollkatt (ser ut som Birma). Hon är alltså en raskatt men jag ställer inte ut henne. Hon är sju år.

Jag letar efter en vanlig veterinärförsäkring men hittar ingenting mer än Agria som är väldigt dyr för raskatter.

Var har ni försäkrat era kissar och hur mycket kostar det?

Kram, P

• Svar på tråden Billig kattförsäkring?
  • Gumlan

Vi har folksam på både bonnisarna och britten och det är billigt tycker jag :)

• Miss S

Jag har agria till mina raggisar även om den är lite dyrare så tyckte jag att det är värt dom pengarna eftersom agria var de som hade högst maxersättning när jag tecknade försäkringarna. Det är väldigt dyrt med vet. vård o det är inte roligt att behöva flera tusenlappar bara för att djuret är maxersatt. Men det lönar sig definitivt att räkna på det!!

• Miss S

Glömde.....

jag betalar månadsvis o det blir inte mer än 118 kr för båda.... o då e jag t.o.m student så min inkomst är inte stor...

• Kajsan

De flesta försäkringsbolag försäkrar inte en katt över 8 år.
    Så jag tycker att du ska kolla upp vilket bolag som du kan ha katten längst hos.
    Även om det kanska inte är billigast nu, så lönar det ju sig i längden!

• Hoppets stjärna

Vi har sveland till alla vår djur här hemma dom är både trevliga att ha med att gör plus att dom har en billig och bra försäkring, vi betala ca 500:- i månaden via autogira för en häst, två hundar och två bondkatter.

Hälsningar
    Sussi

• nassepånken

sveland är betydligt billigare än agria för exakt samma försäkring. kolla www.sveland.se

• lallaren

Jag hade agria och betalade 200 kr per katt om jag minns rätt. Inte så farligt mkt tycker jag. Tänkt på att man kan ha enbart sjukförsäkring och inte livsförsäkring på djuret, det blir billigare.

Svar på tråden Billig kattförsäkring?