• Mommie

Stora röda "blaffor" med vit prick i mitten...

.. vad är detta som min 4 månaders lilla tjej har på armar och ben??? Nässelutslag? Eller är det kvalser som "bits"? Hon verkar inte lida av det iaf. När jag skulle visa på BVC var de för tillfället borta såklart!
    Känner nån igen detta?

• Svar på tråden Stora röda "blaffor" med vit prick i mitten...
  • frida78

Verkar att vara helt vanliga hormonplitor

• Tina206

Min son har haft konstiga utslag i flera veckor. Men det är ingen som vet vad det är för något. De är röda när de slår ut bleknar i färgen efter en dag men så fort man rör honom så blir huden omkring utslagen rött. När de är på väg tillbaka efter ca en vecka så ser det ut som om han har haft ett sår så att det blir en skorpa. Vi har sökt både till BVC och till Vårdcentralen men ingen vet vad det är. Efter andra gången vi var på vårdcentralen så fick vi en koortson salva som han skulle smörjas med i 10 dagar och då försvann utslagen sen gick det 2 dagar så dök de upp på andra ställen då fick vi inte smörja mer för att det var inte bra att hålla på med kortisonsalva för länge men det hjälpte ju. Nu tror jag att det är ca 5 veckor sen detta började och han har fortfarande utslag kvar. Är inte läkare intresserade att ta reda på vad det är när ingen vet??

• Mommie

tina206: jo det kan man ju tycka!
    läste längre bak på sidan 10 om nån som hade liknande utslag och på bvc sa de att det kunde vara gräskvalster. hur man nu vet det? och var finns dom? jag har då inte varit i nåt gräs med lillan! men hennes utslag ser faktiskt ut som typ loppbett!

• AnnaZ

Ja men PRECIS sådana utslag får min halvåring Noah! Vad kan det vara? Fast Noahs utslag kliar... *stackars liten*

På BVC säger läkaren "Vilka konstiga utslag, sådana har jag aldrig sett. Hmm vad kan det vara?"
    Inte ens när han rev sig så i ansiktet att utslagen blev infekterade ville BVC remittera för vidare utredning utan vi fick antibiotika och skulle avvakta... *suckar*
    Men nu, efter tre månader av kliande, har vi äntligen fått en remiss till barnkliniken och jag hoppas vi kan få bättre hjälp där. Men det låter inte lovande efter att ha läst era inlägg

Om någon av er får reda på vad det är kan ni väl skriva igen här?

/Anna

Svar på tråden Stora röda "blaffor" med vit prick i mitten...