• Anonym (otrogen?)

vårtor på snoppen.

min kille har fått vårtor på snoppen.
    de har börjat att klia och lukta konstigt.
    tror ni att han har varit otrogen???
    han har varit borta mycket på sista tiden.

orolig.

• Svar på tråden vårtor på snoppen.
  • Anonym (hmmmm)

antingen har väl du gett honom något eller så har han varit ptrogen för d låter iaf som en könssjukdom!!! gå o kolla dig snabbt som fan!!!!

• Anonym (L)

behöver inte vara det att han varit otrogen, är det en könssjukdom kan den ha legat latent i kroppen, fast beror ju iofs på hur länge ni varit tillsammans å sådär....

• Anonym (SSk)

Det låter som han har fått kondylom. alltså könsvårtor. Detta finns det hjälp mot. Om han bokar tid hos sin läkare på VC så har han möjlighet att få ett antiviraltmedel så vårtorna försvinner.

Sen så den normala inkubationstiden för kondylom är 3 månader, men viruset kan ligga latent i år. Så det är inte säkert att han varit otrogen

• Anonym

Vissa könssjukdomar kan ligga vilande i flera år. Tror det kanske är bäst om du söker på nätet om detta innan du ställer honom mot väggen. FÖr det KAN ju vara så att det är nåt gammalt som dykt upp.

• Anonym (SSk)

Anonym (hmmmm) skrev 2007-12-31 21:46:34 följande:

antingen har väl du gett honom något eller så har han varit ptrogen för d låter iaf som en könssjukdom!!! gå o kolla dig snabbt som fan!!!!
    Ville bara meddela att om hennes kille har kondylom så ger det ingenting att hon kollar upp sig för det eftersom det inte går att diagnostisera förrän man har vårtorna. Detta pga att det är ett virus.
  • Anonym (otrogen?)

han sitter på toaletten mycket och skriver sms.
    han tror inte att jag vet men jag hör när det piper i telefonen.

dessutom så är jag gravid och jag är så rädd att smitta barnet om det nu är något.
    hur fungerar sånt.

• Anonym

Fråga honom rakt ut om han vart otrogen, om han kollat upp sina vårtor.

• Anonym (otrogen?)

är så rädd att han ska bli arg.
    han har viljat lämna mig flera gånger.
    klarar inte det nu när vi ska ha barn.
    kan jag inte bota mig själv och låssas som ingenting??

• Anonym
    Anonym (otrogen?) skrev 2007-12-31 22:04:36 följande:
    är så rädd att han ska bli arg.han har viljat lämna mig flera gånger.klarar inte det nu när vi ska ha barn.kan jag inte bota mig själv och låssas som ingenting??
    Varför skaffar han barn med dig om han vill lämna dig?
    Bättre å va ensam då.
  • Anonym (L)

bota dig själv å låtsas som ingenting?? Om det är kondylom, så märks det först om du e smittad då du också får vårtor. det e HAN som måste få medicin mot vårtorna annars kommer ni aldrig bli fria dem.
    Anonym (otrogen?) skrev 2007-12-31 22:04:36 följande:

är så rädd att han ska bli arg.han har viljat lämna mig flera gånger.klarar inte det nu när vi ska ha barn.kan jag inte bota mig själv och låssas som ingenting??
  • Anonym (otrogen?)

han säger så när han är arg bara, att han ska lämna mig.
    annars så är han jätte gullig.
    jag har inget jobb eller eget hem och skulle han lämna mig så vet jag inte vad jag ska göra. och jag vill så gärna ha barn. vi har försökt i fem år.
    men när han är nykter så är han snäll,
    för då blir han inte arg hela tiden.

men min fråga..
    kan jag kolla mig själv och sedan hålla tyst om det.

• Anonym

Anonym (otrogen?) skrev 2007-12-31 22:13:21 följande:

han säger så när han är arg bara, att han ska lämna mig.annars så är han jätte gullig.jag har inget jobb eller eget hem och skulle han lämna mig så vet jag inte vad jag ska göra. och jag vill så gärna ha barn. vi har försökt i fem år.men när han är nykter så är han snäll,för då blir han inte arg hela tiden.men min fråga..kan jag kolla mig själv och sedan hålla tyst om det.
    Det låter inte som en bra idé för då smittar han ju fortfarande och du får tillbaka eländet.
  • Schnauser

ALDRIG att jag skulle acceptera att någon ständigt hotade med att göra slut när det blir en liten fnurra på tråden. Du förminskar och knäcker dig själv om du ger avkall på rätten till respekt för din person. Kommande barn eller ej. Gör dig inte liten för någon annans skull. Vad gäller ekonomi, så ordnar det sig alltid på ett eller annat sätt.

Önskar att jag kunde skicka dig en hink psykisk styrka så du kan ta itu med detta problem. Inte ska du nästan behöva be om ursäkt för att du vill veta om ni är sjuka!!! Ni måste iväg till doktorn båda två.

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • Anonym (har själv.)

ni har kondylom å man brukar inte behandla det.. utan man får hadet om man inte söker hjälp själv.. BÅDA måste behandlas inte bara 1 för du som tjej har sanolikligen invändigt..

jag å min partner har kondylom som jag har fått av någon vet ej vem... vi håller på att behandla honom med wartec nu.. å jag ska få ta bort mina som sitter på livmoderstappen en gynekolog ska göra det med en tong, å då får jag dena behandling privat bara för att jag har en nära släkting som jobbar med denna gynekolog..
    finns en kräm som heter aldara kräm den kostar 700kr men det är svårt att få upp det i slidan själv, så jag gav upp... så han ska knipsa bort dom...

som sakt det kanse var du som hade viruset först å smitta han.. du måste säga att du mistänker dessa vårtor..

känn på dig själv på tappen om du känner nå knottrigt.. då vet du om du har det...

• Anonym (har själv.)

ni har kondylom å man brukar inte behandla det.. utan man får hadet om man inte söker hjälp själv.. BÅDA måste behandlas inte bara 1 för du som tjej har sanolikligen invändigt..

jag å min partner har kondylom som jag har fått av någon vet ej vem... vi håller på att behandla honom med wartec nu.. å jag ska få ta bort mina som sitter på livmoderstappen en gynekolog ska göra det med en tong, å då får jag dena behandling privat bara för att jag har en nära släkting som jobbar med denna gynekolog..
    finns en kräm som heter aldara kräm den kostar 700kr men det är svårt att få upp det i slidan själv, så jag gav upp... så han ska knipsa bort dom...

som sakt det kanse var du som hade viruset först å smitta han.. du måste säga att du mistänker dessa vårtor..

känn på dig själv på tappen om du känner nå knottrigt.. då vet du om du har det...

• Anonym (har själv.)

PS jag hade kondylomen med båda gravideteterna ingen fara... men det upptäcktes på mig med första barnen för en graviditet brukar vara en utlösande faktor om man har fått viruset förut...

jag skulle kunna tro att det var du som var 1 barandet av det...

för så vart det för oss
    vart gravid efter 4 mån å då när MB såg en plupp i mellan gården då sa hon att jag fått kondylom å att graviditeten utlöste viruset.. för min man fick vårtor strax efter det... vi har haft det i 3år nu å nu tröttnade vi på¨hans på snorren å ville behandla...

min man hade bara haft sex 1 gång innan mig å då skyddat så därför vet vi att jagbar på viruset...

• Anonym (hmmmm)

kan man alltså ha kondylom hur länge som helst utan att behandla!? kan man ha en vårta i te.x en vecka och sen så försvinner den och kommer tillbax?

• Anonym (har själv.)

Anonym (hmmmm) skrev 2008-01-01 21:22:07 följande:

kan man alltså ha kondylom hur länge som helst utan att behandla!? kan man ha en vårta i te.x en vecka och sen så försvinner den och kommer tillbax?
    Nja vad jag har förstått så brukar man ha i ca 2 år sen brukar dom försvinna men viruset finns ju kvar i kroppen å kan komma igen sen.. en del får bara 1 gån å aldrig mer..
    kan vara svårt för oss tjejer då det kan sitta invändigt, å vi vet inte om det då smittar vi..
    dom flesta BM säger inget till oss att vi har kondylom för det är så vanligt... otroligt men sant... knäppt igentligen för fler å fler smittas ju då...
  • LillFrida

Skulle bara tala om att inkubationstiden på kondylom kan vara flera år. Dessutom behöver man inte få några vårtor alls även om man är smittad, så han kan ha blivit smittad för huuuur länge sen som hellst och fått vårtorna först nu. De läker av sig själva, men man kan få medicin om man stör sig på dem.

• Anonym (grytan)

Ring MVC för säkerhets skull, berätta läget (de har ju tystnadsplikt) och fråga de vad du ska göra för att skydda dig och hur du kan kurera dig om du skulle ha det, innan förlossningen...

Svar på tråden vårtor på snoppen.