• MrsMia

Medela - vilken flasknapp??

Kan någon hjälpa mig? Jag har pga hälsoskäl (farlig BPA i plasten) bytt från Aventflaskor till Medela, och i butik blivit rekommenderad att använda Mams flasknappar till Medelas flaska.
    Problemet är att den napp som rekommenderas för ersättning, nr1, har ett alldeles för långsamt flöde och barnen somnar innan de fått i sig tillräckligt. De är snart 6 månader och är vana vid ca 180-200ml per måltid, men nu får de knappt i sig 80...
    Kan jag då gå upp till nästa napp, nr2, som står att den är för välling? Det gäller alltså de små napparna som passar Medelas flaskor (inte Ultivents större ring) och för ersättning.

Någon som vet, eller som kan rekommendera annan napp med snabbare flöde till Medelalaskorna????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-01 08:13:41:
    "Medelaskorna" ska alltså vara Medelaflaskorna.

• Svar på tråden Medela - vilken flasknapp??
  • 85a

byt upp dig du ta den napp du märker passar just ditt barn, jag upptäckte snabbt att min dotter ville ha snabbare flöde en det som rekomenderades i henne sålder. hade steg 3 när hon var 3 mån tror jag på mam napparna som sagt pröva dig fram. inget farligt kan hända förutom att dom protesterar och inte vill dricka om det kommer för mycket*!

• MrsMia

85a: Var det Mams mindre nappar du använder? Alltså de som är mindre än Ultivents? För när jag sökt info på nätet verkar det som om det är helt olika flöde i de större napparna. Krångligt! Och all kundservice lär väl ligga nere idag. Men stort tack för svaret!

• 85a

ja jag hade dom mindre napparna och har det fortfarande till min dotter som är 11 mån! dom som passar dom "vanliga" falskorn aom man säger så. finns upp till steg 5 tror jag.

är steg 1,2,3 och fem har jag för mig! från steg 3 och5 är det välling men man kan använda dom ändå! jag bytte efter vad som passade helt enkelt. jennifer fick inte i sig nog snabbt och slutade då äta istället!

• MrsMia

OK, jag provar direkt med steg 3 så får vi se. Tack och Gott Nytt År!

• 85a
    MrsMia skrev 2008-01-01 08:36:56 följande:
    OK, jag provar direkt med steg 3 så får vi se. Tack och Gott Nytt År!
    gott nytt år på dig med och lycka till!
Svar på tråden Medela - vilken flasknapp??