• challis77

Vad tycker ni om namnet Inger?

Tydligen hade ingen döpts till det varken 2005 eller 2006... Tycker alla att det är fult, jag är lite inne på det namnet... Vad tycker ni?

Äntligen gravid!
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Inger?
  • En glad tjej

Nja, inte så fint tycker jag. Min mormor heter det och hon är typ en tant! Skulle inte kunna ge mitt barn det namnet!

• gravvis

Det bästa! Eftersom jag heter så! Är 29 år o har inte träffat på en enda i min ålder som heter Inger så det är ju ett speciellt namn!

• Pochahontas

Jag tycker inte om det, men det viktiga är väl vad ni tycker, eller hur?

Då var man fru Byrlén...
  • mammahärochnu

Inger gillar jag inte heller, låter "tantigt" o uråldrigt på något sätt. O då ber jag 1000 ggr om ursäkt till alla er här ute på fl som heter detta...

• challis77

...eller Inez, men det känns så vanligt just nu...

Äntligen gravid!
  • bejbisen

Jag gillar inte det namnet... inte för att de är särskilt fult eller så...
    mest bara för att en kärring vid det namnet, va tillsammans med min farbror.
    och istället för att försöka få han att sluta dricka... kom hon hem med mer och mer sprit...
    så en dag, pallade inte hans hjärta längre... å ja... ja hatar kärringen, därför gillar ja inte namnet.

men, det viktiga är ju vad NI tycker om namnet

• Carrie75

Det är ett typiskt 40-talist namn och som alla andra namn i föräldragenerationen är det helt ute i kylan. Precis som Birgitta, Britta, Bengt och Bertil. De kommer antagligen vara jätte popis när vi får barnbarn ungefär som Astrid, Elsa och Esther är populära idag.

Älskar mina grabbar
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Inger?