• mamarazzi

Hur tidigt har du flygit med en bebis?

Någon som har flygit TIDIGT med en bebis?
    Finns det några anledningar till att inte flyga med små barn? (förrutom sjukvård, vaccinationer etc utan min fråga gäller endast själva flygningen)

• Svar på tråden Hur tidigt har du flygit med en bebis?
  • Jenny m Benjamin

Vi flög när han var runt fem månader.

Om barnet är fullgånget ska det inte vara några problem, är barnet prematurt tror jag man ska diskutera med läkare först..?

• SjuksköterskaniSkåne

flög med min lilla tjej när hon var en månad, gick jättebra!

• mamarazzi

SjuksköterskaniSkåne: Hur långt flög ni då? Vi funderar på att flyga då barnet är 2-3 månader

• Pshevil

Vi flög till London när sonen var 3,5 månad, det gick jättebra!

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • garib

En följdfråga till pshevil-hur lång tid tog det att fixa pass med tanke på nyfött barn,persnr och namn?

• Geri

Vi har flugit med vår dotter när hon var 5 veckor, 7 veckor, 2,5 månad och ska iväg imorgon igen då hon är 3 mån. Har gått jättebra alla gånger!

• AnnamedAochJ

Vi flög med sonen så fort vi hade pass klart, dvs han var ung 3 veckor. Inga problem, han sov som aldrig förr

Alex, Alex världens bästa Alex
  • lottizm

min son var 3 månader första gången vi flög och det var absolut inga problem. nu är han 15 mån och vi ska flyga igen om 2v, det lär bli aningen värre...!

• Pshevil

Jag ser att du redan fått svar på hur lång tid det tog för nyfödd att få pass. Men det tog väl ca 1 vecka för oss att få passet klart, när vi fixade det var sonen ca 2,5 mån.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Babylilja

vi flög första gången till norge när bebban va nästan 3 månader flög sedan till syrien när hon va 5 månader...de gick hur bra som helst;)

• Prospero

Till USA när hon var 3 månader, gick jättebra. (Det gick inte lika bra inom Sverige vid 8 månader...)

• mamarazzi

Tack för alla svar! Det verkar inte finnas någon medicinsk anledning alltså till att flyga tidigt. Bra!

lottizm: Med min dotter flög vi till Thailand/Australien/Japan när hon var 12-16 månader och det gick TOPPEN! Flög till Thailand nu igen i höstas då hon var 21 månader. Inga problem då heller. Toppen att få ha full uppmärksamhet av sina föräldrar hela tiden och bli servad med god mat. Lycka till!

Svar på tråden Hur tidigt har du flygit med en bebis?