• miniGrynet

Resa till Kroatien med barn? Tips!

Vi funderar på att resa i vår med vår dotter som då kommer att vara ca 20 månader, och jag hörde att Kroatien skulle vara så fint land.
    Blev lite sugen på att resa dit!

Någon som varit i Kroatien, med eller utan barn, spelar egentligen ingen roll.
    Vill veta allt!

Hur lång flygtid är det dit ungefär?
    Bra hotell?
    Bra resorter i Kroatien?

Vi är typiska charter-resenärer, så vi vill gärna åka där dom också är vana vid lite turister, men det behöver för den delen inte behöva finnas resturanger med menyer på svenska!

Så, ge oss allt bra (och dåligt) ni vet om Kroatien som resmål!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Resa till Kroatien med barn? Tips!
  • Manchester

Var där i somras, men utan barn. Vi var i Porec och jag skulle gärna återvända dit med familjen (den här gången reste jag med kollegor). Det enda som kanske inte var så barnvänligt var stränderna. Det är sällan långgrunt och själva stranden kan vara en ganska smal remsa nedanför strandpromenaden, så det gäller att ha full koll på barn hela tiden. Nu har man väl det ändå med en så liten, det jag tänker på är väl mer vår femåring.

Det fanns utflykter som kan passa små barn, exempelvis kortare båtturer. Allra bäst är väl den typiska turistbåten med glasbotten där man kan titta på fiskar.

Maten kan nog passa ett barn bra. Där finns vällagad pasta, fanatsisk risotto och för barn som inte gillar "blandad" mat går det att få exemeplvis en bit grillad fisk med potatis och råa eller tillagade grönsaker. Kött finns förstås också, men de flesta ställen rekommenderar fisk.

Jag fick en känsla av att det var allmänt barnvänligt. Vi såg flera lekparker som verkade säkra och bra. Det var ofta barn med på restaurangerna på kvällarna och ingen tittade snett på barn som blev lite rastlösa eller högljudda.

Glassen var god och ingen av oss blev magsjuk trots attt vi åt massor av den. Min egen dotter skulle dessutom älska strandlunchen i form av gigantiska pannkakor som gräddas medan man väntar och viks ihop med valfri fyllning.

• miniGrynet

Tack!!

Låter som ett trevligt ställe!

Kul att höra om dina erfarenheter av Kroatien!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mina I

Hej!

Åker till Kroatien nästan varje sommar efterom vi kommer ursprungligen från Bosnien så det blir att åka ner varje sommar
    Jätte fint land men skulle inte åka ner i vår! Det är för kallt att bada då!

Satsa istället på juni/juli!

Kan tipsa om "Baske Vode"   Makarska Rivieran!!!

Super fint ställer, barnvänliga stränder!

Lycka till!

Amar, Dino och Neo
Svar på tråden Resa till Kroatien med barn? Tips!