• Panna82

Gerani, Kreta

Är det någon som har varit i Gerani på Kreta? Jag vill höra era åsikter om det stället.

• Svar på tråden Gerani, Kreta
  • Karro K

Hej!

Jag bor i Chania och kanner alltsa till Gerani. Vad vill du veta? Tanker du pa nagot speciellt hotell? Jag har jobbat inom turismbranschen sen -99 sa lite kanner jag till : )

Karro

• Mamma 80

Hej tjejen! VI var i Gerani sommaren 06 då Felix var drygt 6 månaden. Om man inte ska bo på Fritidsresors mastodontresort så är inte stället mkt att ha med småbarn. Grovkorniga stränder och det blåser massor hela tiden. Jättemysigt men inget om man vill spendera sina dagar på stranden o inte vid en fullspäckad gigantisk pool på hotellområdet.

Kram

• Karro K

Hej igen.

Mamma 80 har helt rätt. Gerani i sig är ingen höjdare men det finns många nybyggda fina hotell. Så är man typen som ska spendera större delen av tiden på hotellet är det ett bra val. Men Gerani i sig är inget. Stranden är inte barnvänlig enligt mig. Min son är 2 år och vi åker aldrig till stranden där.
    Det är nära till turistbyn Platanias som har ett stort utbud på tavernor, cafen, barer, shopping och underhallning som minigolf och go-kart for småbarn.

Välkomna till Kreta!!!

Karro K

Svar på tråden Gerani, Kreta