• Anonym (ts)

Kebab och gravid?

min brorsa är och köper kebab tallrik till oss. Undrar om det är ok att äta detta?
    hört att bakterierna dör i 70grader så funderar på att sätta på ungen här hemma och värma allt extra?!!!

Nån som vet??!!

• Svar på tråden Kebab och gravid?
  • Lola Jämtland

Ja...maten är ju tillagad!

//Här borde man skriva något intressant....
  • TrailerTrash

Varför skulle du inte kunna äta kebab.Mumsa på bara,den är ju tillagad

Avstängd har snygga boobisar
  • Anonym (ts)

jo alltså köttet ligger ju framme o snurras på denna maskin, kanske inte når till 70 grader
    och samlar på sig bakterier??

• Anonym

Då kanske det är bättre att laga all mat själv då, du kan ju annars aldrig veta hur någon annan tillagar maten. Jeeeesus!!

• PetraGos

Hade det varit så hade ingen kunnat äta kebab, eftersom det är gris. Och det tror jag inte hälsovårdsnämnden hade gått med på..

Det är bara att äta på, smaklig måltid!! :)

• Anonym

Kebab är oftast inte gris,det är nötkött

PetraGos skrev 2008-01-01 19:16:00 följande:
    Hade det varit så hade ingen kunnat äta kebab, eftersom det är gris. Och det tror jag inte hälsovårdsnämnden hade gått med på..Det är bara att äta på, smaklig måltid!! :)
  • Lola Jämtland

70 grader är rykande het o jag har aldrig blivit serverad kall kebab.....

//Här borde man skriva något intressant....
  • LindaB78

Hej!

Jag skulle vara mer orolig för den almänna hygienen på kebabhaket än själva kebaben. Är kebaben tillaggad som den ska är nog köttet det minsa problemt. Den störst bakteriehärden
    är med största säkerhet såsen. Eller att de har hanterat råvaror fel, för hög temperatur i kylen, blandat grönsaker och råa köttprodukter på skärbräder handhygien hos personalen. Du kan gott mumsa din kebab om du vet den kommer från ett just ställe!

• Anonym (ts)

ok, tack  för svaren...

Svar på tråden Kebab och gravid?