• Sofne

Gran Canaria i januari?

Vi åker till Gran Canaria nästa fredag o jag funderar på vad man ska packa.. Hur kallt blir det på kvällarna? Måste man ha med varma kläder till barnen eller klarar man sig med kjol o långärmat på kvällen? Andra tips?

Wilma 060116 & Lukas 070913
  • Svar på tråden Gran Canaria i januari?
  • josida

Tänk svensk sommar... kan bli lite kyligt på kvällarna (dock inte KALLT) långa byxor kan nog vara bra att ha med.

Var ska ni bo? Jag var i Maspalomas förra januari.

Här är vår reseberättelse:
    www.barnsemester.se/index.php&task=view&id=499&Itemid=149

• Susiepie

Jag ska åka till puerto rico med familjen 19 januari :)

Jag packar väldigt blandat med tunnt och lite halvvarma kräder långärmade tshirt o sånt och någon luvtröja till gossen så lite av varje man får ju räkna med väder allt ifrån 15 grader till 25 grader ungefär :)

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • Sofne
    josida skrev 2008-01-01 19:44:16 följande:
    Tänk svensk sommar... kan bli lite kyligt på kvällarna (dock inte KALLT) långa byxor kan nog vara bra att ha med.Var ska ni bo? Jag var i Maspalomas förra januari.Här är vår reseberättelse:www.barnsemester.se/index.php...
    Vi ska till Maspalomas, min mamma fyller 60 så dom bjuder barn o barnbarn. Blir en utmaning att åka med en trotsig tvååring o en snart fyramånaders bebis.. Ska läsa om din resa nu!
    Wilma 060116 & Lukas 070913
  • Trebarnsmamman83

Vi kom hem från Mapalomas nu i veckan. Det var kallt om kvällarna, man fick ha långbyxor och långärmat. Om dagarna var det helt perfekt temp när man åker med barn. Så pass varmt att man kunde gå i bikini och barnen i badshorts, men ändå inte för varmt så barnen led av värmen. Tycker det var en bra tid att åka med barn till Gran Canaria vintertid.

Vi hade med fryspåsar och påsklämmor som kom till användning till mat vi köpte till hotellet. Hörselkåpor till barnen, en barnmugg till våran ettåring, engångs-haklappar.. Annars kan jag inte komma på att vi packade ner något utöver det vanliga. Det blev himla mycket packning ändå!

Hoppas ni får en lika skön semester som vi!
    Ett tips är att gå rida kamel vid Maspalomas-stranden, även barnen kan följa med på det

• Nalle Puh M

Hej Alla ni
    Vi funderar på en resa till canarieöarna i början på feb men jag är så osäker...jag vill vara garanterad ( el i af nästan garanterad) att det blir vackert väder. Badvänligt o sol..har fått för mig att det lika gärn akn regna hela veckan om vi åker den tiden?

Vet ni? ska vi våga chansa?

• Trebarnsmamman83

Jag hade chansat, vi var där två veckor. Det småregnade samma dag vi kom dit, sen uppehåll några timmar så vi hann utforska omgivningen lite och regn samma kväll. Efter det hade vi sol och varmt restrerande två veckor.

• Nalle Puh M

Ja det kanske vi gör...men har man otur så är hela resan förstörd...
    Vi var på teneriffa två veckor i april för två år sedan då var det inte alls bra väder första två dagarna bara...det var nog där man blev lite bränd..

Svar på tråden Gran Canaria i januari?