• Coursell

Du som har läst Allan Carrs bok "äntligen ickerökare", har du slutat röka?

Många rekomenderar boken Allan Carr "äntligen ickerökare" till de som vill sluta röka och nu vill jag ha lite ovetenskaplig statistik på hur det ligger till
    Så, du som har läst boken, har du slutat rökt?

Ni som har läst den men inte varit rökare överhuvudtaget får väl använda "annatknappen"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har läst Allan Carrs bok "äntligen ickerökare", har du slutat röka?
  • Carro W

Annat
    Har precis börjat läsa boken och har omedvetet (?) dragit ner på rökningen de senaste dagarna.

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • Carro W

Man kan väl kalla mig en inbiten rökare som har försökt sluta/dra ner på rökandet hur många gånger som helst men det har aldrig funkat. Jag hoppas detta funkar, det känns som om det funkar!

Det enda negativa med boken är att han är lite tjatig men det är kanske meningen?

Det finns även en Äntligen icke-rökare för kvinnor som ska ta upp de problem som just kvinnor ställs inför. Men jag var snål och köpte den vanliga, den var billigare

• Coursell

"Det finns även en Äntligen icke-rökare för kvinnor som ska ta upp de problem som just kvinnor ställs inför. Men jag var snål och köpte den vanliga, den var billigare "

Jag såg det och jag tänkte också vara snål , men det kanske är dumt....jag är ju trots allt kvinna...beslutsångest.

• Carro W

Fast jag fattar inte vilka problem vi kvinnor stöter på som inte männen gör?

Sitter just nu o funderar på vad jag ska skriva i min sidfot när jag slutat röka? Funkar ju inte med den nuvarande och jag som var så nöjd...

• miliasmamma

Jag har läst båda böckerna och efter den första så slutade jag men började igen efter ett halvår. Äntligen ickerökare för kvinnor läste jag sedan efter ungefär 2 år och har varit rökfri sedan jag läste ut den, det är nu ca 1 år sen.

Böckerna är väldigt likvärdiga, så tror inte det spelar någon roll vilken man köper.. :)

• Carro W

Tar han inte upp något speciellt i "för kvinnor" då?

• Coursell
    miliasmamma skrev 2008-01-01 20:00:44 följande:
    Jag har läst båda böckerna och efter den första så slutade jag men började igen efter ett halvår. Äntligen ickerökare för kvinnor läste jag sedan efter ungefär 2 år och har varit rökfri sedan jag läste ut den, det är nu ca 1 år sen.Böckerna är väldigt likvärdiga, så tror inte det spelar någon roll vilken man köper.. :)
    Grattis till att du blivit rökfri
    Så bra att du hade läst båda, då kan jag vara snål hihi.
  • Gisele

Jag lyckades inte sluta efter att ha läst ut "Äntligen icke-rökare för kvinnor" men jag var otroligt peppad.

Jag gick till vårdcentralen och fick Champix utskrivet. Tabletterna åt jag i ca 3 veckor och sen slutade jag med dom också. Det var endast den jobbiga abstinensen jag behövde hjälp att komma förbi.

Idag har jag varit rökfri i strax över 18 veckor.

• Supertesco

Jag slutade röka i några dagar efter att jag läst boken sen började jag igen, men rökte mycket mindre än vanligt. Nu har jag slutat igen och varit rökfri i fyra månader och denna gång utan att ha läst boken.

• Coursell

Grattis till dig också

Men jag tycker inte om resultatet Fundersam, Ville att massor skulle svara JA, boken är fantastiskt

Hm...önskar man kunde leja nån att sluta röka åt en

• poison

Läste boken i somras samtidigt som jag åt zyban och det fungerade i några veckor. Jag var dum som inte fortsatte äta zyban tabletterna heller utan ansåg mig rökfri efter en vecka och trodde jag skulle klara det utan hjälp.

Motivationen var väl inte helt 100%-ig även om boken faktiskt hjälpte väldigt mycket! Men det kändes helt plötsligt för lätt att sluta röka, tror det var det som var problemet.. Om det är för lätt så kan man sluta igen!...

Nu är jag på dag 4 i ett nytt försök och det känns kanonbra. Har inte läst boken denna gång men jag tänker tillbaka på vissa stycken i boken så fort jag blir röksugen och det hjälper.

• Monchichii

Blir så nyfiken, hur är boken upplagd? Skrämsel eller sätt att försöka vänja sig av från att röka?

Jag röker inte själv längre.

• Cecese

Annat: Jag läste boken och för första gången på flera år så klarade jag av att vara utan ciggen mer än 3 timmar (jag vaknade tom på nätterna och var tvungen att röka). Dock klarade jag inte av att sluta helt endast med boken. Så jag fick zyban som tog bort den värsta abstinensen. Jag hade dock sug kvar ändå och där hjälpte boken till en del. Så man kan säga att det var boken i kombination med zyban som fick mej att lyckas.

Monchichii skrev 2008-01-01 23:48:41 följande:
    Blir så nyfiken, hur är boken upplagd? Skrämsel eller sätt att försöka vänja sig av från att röka?Jag röker inte själv längre.
    Absolut ingen skrämsel alls och det tror jag är det som gör boken så bra. Den går helt enkelt sakta igenom varför man röker och varför man egentligen inte behöver ciggen. Äh jag kan inte beskriva den bra, hoppas någon annan kan göra ett bättre försök 
  • Squeezetoy

Jag kan inte tala för mig själv eftersom jag aldrig rökt men min mamma slutade efter boken, enda hjälpmedlet förutom att hon läste boken var vanliga tuggummin, alltså inte nikotintuggummin. Från början tuggade hon rätt mycket, men inte nu längre. Hon har varit rökfri över 2 år nu. Tidigare har hon varit rökfri i perioder, faktiskt rätt länge då jag och mina småsyskon var  små (höll upp unde graviditeterna och under tiden hon ammade) men sen började hon igen.

Däremot har inte boken fungerat för min bror och hans sambo. Å andra sidan var de inte motiverade riktigt när de började läsa. Dessutom, är man två som rker och den ena halkar tillbaka kan det säkert vara lätt att halka med om inte motivationen är helt på topp.

• Coursell

Ska man sträckläsa boken eller läsa lite då och då? Jag är ju sån som gärna sträckläser böcker...men det kanske är bättre om man läser lite då och då...

• BettanB

Jag har slutat röka, men utan boken.

Jag förberedde mig ordentligt och ringde sluta röka linjen, skaffade zyban och tuggade tuggummin. femtielfte sluta-röka-försöket, men nu har jag varit fri i över ett år.

• tormenta

Här kommer en JA-sägare. Jag slutade med hjälp av boken. Eller först tyckte jag att den var så irriterande så jag rökte på ren trots i några månader efter att jag läst den innan jag fimpade. Har varit rökfri i tre år. Även två av mina kompisar har slutat med hjälp av boken och en kompis pappa som kedjerökte i 30 år. Men det är inte boken som slutar röka åt dig. DU måste ändå vara den som slutar röka.

Svar på tråden Du som har läst Allan Carrs bok "äntligen ickerökare", har du slutat röka?