• feather

Har en 2,5 mån bebis som vaknar o skriker i panik??

Hej
    ÄR det någon som vet vad det beror på?
    Det har hänt nu de senaste dagarna, just när hon somnat in så vaknar hon i ren paik o darrrar o skriker som om hon drömt något hemskt, är det så eller kan det vara något annat?

feather

• Svar på tråden Har en 2,5 mån bebis som vaknar o skriker i panik??
  • Nie

Är du säker på att det inte är nån rap? Ayla gör nämligen likadant och för henne så är det oftast en rap som sitter hårt.

• feather

ingen aning...
    har bara hänt de senaste dagarna...men kanske.-

• Fido

Det sägs att barn kan tycka att det är läskigt att somna för att de förlorar kontrollen. Kanske är det just i insomningögonblicket som din tjej känner sig otrygg. Hur somnar hon? Hon kanske behöver mer närhet när hon ska somna?

Eller så är det bara en rap som sitter "snett", som Nie säger.

• lakristrollet

Precis så gjorde vår dotter också de första månaderna. Skrek plötsligt till mitt i natten/under sömnen. Högt, gällt och lite panikartat, men bara ett kort, kort skrik. När man kom fram till henne, såg man att hon fortfarande sov. Vet inte vad det beror på, men tydligen är det inte helt ovanligt. Kan det vara en reaktion på att "fallreflexen" fortfarande inte försvunnit?

• Paxvictoria

Julius har också gort så sedan han var liten bebis...har gör så fortfarande 8 månader gammal.
    98% är det en rap som fastna och måste göra sååååååååååå ont
    testa att försöka rapa henne innan hon läggs ned om det blir bättre??? För det skär i mamma hjärtat när dte blir så...

• Kicki1

Så gör min son, 10 veckor, ibland med. Men bara när han sover på dagen. Jag har fått för mig att det är mardrömmar, om man kan ha det som så liten, eftersom han alltid innan ligger och "gråter" i sömnen. Ibland vaknar han av det och är ledsen en liten stund, ibland inte.
    Men man undrar ju vad en sån liten kan ha marbrömmar om, om det nu är det...

• Bubbelbi

Så gjorde Elva när hon var runt 7-8 veckor. Nu händer det allt mer sällan. Frågade på BVC vad det kunde bero på men de hade inget vettigt svar.

• Eja74

Jag har hört att det kan vara så att har man varit på många olika ställen under samma dag så har de små mycket att ta in. Då blir det mycket för dem att smälta och när de somnar in så drömmer de om det de har varit med om. Den förklaringen har ja fått.

Svar på tråden Har en 2,5 mån bebis som vaknar o skriker i panik??