• Calypso

Vad äter ni för lunch på jobbet?

Måste ha lunch med mig till jobbet varje dag.. vad brukar ni ha med er?
    Vill gärna ha tips och råd.
    Gärna recept på lätt lunch som man kan förbereda och som inte behöver ta så lång tid att fixa till.

• Svar på tråden Vad äter ni för lunch på jobbet?
  • bubblan1982

jag tar med resterna från middaagen dagen innan.

• Mickis74

Rester från middagen kvällen innan.

Har jag ingen matlåda brukar jag köpa genom jobbet...matlåda från en restaurang som levererar till oss.

• Amacor

Rester från middagen kvällen innan.
    Jag orkar inte fixa nån speciell lunchmat utan blir det inte rester kvar så äter jag ute.

• Atamon

Rester från middagen dagen innan. Jag gillar att laga mat men skulle aldrig ställa mig att laga extra mat för lunchlådor när det går lika bra att laga lite extra dagen innan. Lagar nästan alltid mat för fyra personer fast vi är två. Både jag och sambon gör matlådor av det överblivna. Nästan all mat fungerar ju att värma upp dagen efter. Vill man inte äta samma två dagar, går det ju att frysa in resterna och ta en sådan låda ur frysen.

• bumse2

Om jag inte har med mig rester från middagen så blir det antingen nudlar eller en färdigköpt sallad. Ibland händer det att jag har med mig ett kokt ägg, tonfisk på burk /makrill i tomatsås och lite grönsaker, när jag är less på nudlar och middagsmaten inte känns lockande att värma dagen efter.

Svar på tråden Vad äter ni för lunch på jobbet?