• tinaaaaaa

Leasy?

Någon som handlat där på avbetalning?
    Antingen via telefon eller via internet?
    Hur har det varit`? Bra saker?
    Hög ränta?

• Svar på tråden Leasy?
  • tinaaaaaa

*knuffar* Ingen här hom handlat där?

• Sparkle

Har inte handlat där men när man läst så verkar dom ta oerhört mkt ränta.. nästan runt 40% eller så. Gå in på leasy o läs

• tinaaaaaa
    Sparkle skrev 2008-01-02 08:48:47 följande:
    Har inte handlat där men när man läst så verkar dom ta oerhört mkt ränta.. nästan runt 40% eller så. Gå in på leasy o läs
    JAg har varit inne och läst men hittar inget om just räntan.
  • Sparkle

MEn kolla på en produkt där det står kontant betalning o under kreditkostnader.. Kreditkostnader är ränta o uppläggningsavgifter... ta det o dela med kontantsumma så ser du vad det ligger på.. Sen finns det säkert fler avgifter som inte redovisas

• sommar2001

Vet inte mer än det jag läst i media m.m

Det var med någon i Lyxfällan som hade handlat en TV via Leasy kommer inte ihåg exakta siffror men tvn kostade ca 11500:- och med räntekostnader och uppläggning så betalade de 22000:-. SÅ det är en hyffsad hög ränta.

• tinaaaaaa

Jo men det står inget alls om uppläggningsavgift, vet att det finns en men det är väl deras skylldighet att skriva ut det någonstans?

de står bara såhär

Kreditinformation för aktuell produkt:

Kontantpris:

6 895:-

Finansiering:

Per månad 199:- i 60 månader

Total kreditkostnad: 4 650:-

Månadspriser inkluderar leverans- och installationsavgift.

så det blir ju att man betalar massor i ränta.

• Sparkle

Jag tror de lurar en heldel. Man får nog en chock när räkningen kommer.. Hittar inte så mkt på deras sida heller men jag litar inte på sådana bolag.SKulle hellre åka till den närmaste försäljaren hemma istället.

• FiaÅkotten

japp det blir svindyrt....

6895+4650=11545

handlade där en gång en dator. Maken läste igenom, trodde jag.
    det blev också väldigt väldigt dyrt. Vi löste in det lånet.

Jag skulle aldrig handla där igen ( om jag inte betalade kontant då för sakerna är det ju inget fel på) och jag skulle inte rekommendera det för nån annan heller.

Svar på tråden Leasy?