• Gustie

Vaxa hemma?

Jag funderar på att vaxa mig hemma, på benen, bikinilinjen och kanske under armarna.
    Men jag har aldrig provat att vaxa mig innan, varken hemma eller på salong, och man har ju hört att det gör så himla ont...
    Har någon något tips på bra produkter och annat som kan vara bra att veta?

• Svar på tråden Vaxa hemma?
  • Linda1976

Jo!! Stap´rs kallvax är kanon! Platta ljusgula/mintgrönrandiga paket, med färdiga strips man bara lägger på och drar av. Inget varmt klet, mycket smidigt. Finns bla på Kicks & Åhléns. Ska du vaxa hela benen så köp 2 paket, så slipper du snåla! Lycka till!

• Paincake

Tänk på att strama huden när du vaxar bikinilinjen. Det kan bli blåmärken annars.
    Det är också lättare att använda färdiga coldvax-remsor än varmt vax i burk.

Lycka till

/Paincake - med erfarenhet

• Lejanna

Jag försökte förra våren. Utan vidare lyckat resultat. Slutade när benen var illröda (men fortfarande håriga), jag gråtfärdig (av smärta och frustration) och katten fastnat i de avskyvärda kladdiga remsorna.

Jag gjorde säkert fel på massor av sätt för jag har ju hört om folk som lyckas med de där tortyrgrejerna! Om jag får för mig att prova vax igen kommer det dock utan tvekan bli på salong hos någon som vet vad de sysslar med. Tills dess kör jag med natur-rufs på vintern och hårborttagningskräm/rakhyvel på sommar/när jag orkar.

• Kajsan

Lejanna

Förlåt att jag skrattar, men det lät både tragisk och lustigt på samma gång

• Lejanna

> Kajsan

Det är lugnt, garva på du! Det gör jag med - nu. Då var det inte roligt! (Särskilt inte när jag illröd, tårögd och halvnäck skulle försöka befria den mkt ilskna katten från ett styck mkt kladdig tortyr-remsa...)

• Paincake

hihi, stackars kisse

Jag skulle nog, med närmare eftertanke, rekommendera att vaxa i a f första gången på salong för att du ska få se hur det funkar. Eller kanske ta hjälp av en sadistiskt lagd kompis eller sambo som gjort det förut

• Gustie

Tack alla!

Lejanna
    Det lät inget vidare, men använde du varmt eller kallt vax?

För jag var nog inne på de här kalla färdiga remsorna som Linda tipsade om.

• Gustie

Paincake:

Ja, jag funderade faktiskt på det, att låta någon annan göra det. Inte salong alltså utan en kompis...som du skriver, en sadistisk sådan

Men allvarligt talat, kanske det är lättare än att själv behöva dra av remsorna?

• Linda1976

De kalla remsorna gör faktiskt inte ont - på riktigt! Och jag är en gnällis

• kissemjao

Jag har provat Veet, vaxremsor, kostade 55 kr på Ica. Sånna som man gnuggar mellan handflatorna. Det gjorde så in i helvetes ont, men det blev bra resultat. En förpackning räckte till armhålor, raggarsträng och underbenen.

• Gustie

Kissemjao:

Gjorde det så ont att du aldrig aldrig mer gör om det ?

Jag blir ju nästa nervös, alla säger att det gör så jätteont....men jag är så trött på att behöva raka mig varje dag och ändå se stubbig ut..

• Linda1976

Stap´rs är mycket bättre än veet - beliiiv me, jag har testat ALLT Gillette, Veet krämer, remsor, kallvax, varmvax, Epilering (där kan vi prata om AJ! ), sugaring från BodyShop (totalt värdelöst)... och jag hejar på Stap´rs tätt följt av Gillette Venus!

• Nyckelpigan80

Jag använder Veet Warm Wax (fast bara på benen). Tycker att det gör mindre ont än de kalla färdigremsorna. Men jag ska inte sticka under stolen med att det inte gör ont, för det gör det. fast jag tycker ändå att det blivit bättre när man gjort det ett par gånger. Det är bara att bita ihop!
    Lycka till!

• kissemjao

Det är mest de första rycken som gör ont. Sen blir man sådär lite bedövad... Det gör skitont, men jag kommer definitivt att göra om det, med tanke på resultatet.
    Kanske ska man prova warmwax istället, som nyckelpigan rekommenderar...?

• dreamspell

Håller med Linda1976!

Vaxar bikinilinjenoch ibland benen, tycker det är jättesmidigt och inte gör det så ont heller.

• Gustie

Tack för alla tips!

Jag tror jag följer ditt tips Linda1976, och testar Stap´rs. Ska ut och handla på lunchen

Men jag antar att håret måste ha en viss längd innan man kan göra det?

• Linda1976

Ja.. helst 5 mm iaf, men odlar du nu så hinner du innan det blir "bara ben"-väder

• bambigirl

Har ikväll försökt vaxa med warm vax och jag tyckte det var skitsvårt. Gjorde ca halva båda benen (framsidorna på underbenen), några hår är kvar efter att jag dragit och remsorna som var kvar kunde jag bara använda en gång, trots att det på förpackningen stod att de kunde användas upp till 4 gnr... Kan någon snälla förklara ingående hur man ska göra för att det ska bli bra???

Svar på tråden Vaxa hemma?