• Anne Yone

Minigris?

Jag har lääääänge velat köpa en minigris... Och nu har jag fallit över en annons med minigriskultingar som snart ska födas. Inte så fasligt dyra heller. Är SÅÅÅ sugen!!

MEN... Ärligt talat vet jag inte så mkt om minigrisar... Ngn som har/har haft/känner ngn som har? Hur är det att ha en minigris?

All info är välkommen och önskad!!

• Svar på tråden Minigris?
  • mette

Har vänner som skaffade en söt liten minigris. Den var dock inte så liten länge! Nu är den jätte stor och bor i lägenhet i stan! Inte bra! De har så mjuka trampdynor på sina klövar så de kan inte gå på asfalt utan behöver mjukt gräs att böka i!
    Sen bökar de av naturen mycket så soffor, stolar , bord ja allt har den söta grisen vänt på när de kommer hem!
    Han är väldigt smart och lär sig en massa trix tack vare det stora mat intresset! Men när han blir rädd så skriker han som bara grisar kan!
    Personligen tycker jag att han hade haft ett bättre liv ute i leran, men om du bor på landet så är det ju inga problem!

• susku

vi hade en minigris för några år sen. Mimmi (som hon hette) gick på lådan (kattlåda med låga kanter + tidningspapper).. hon åt frukt och rotfrukter..
    Var väldigt "ettrig".. gillade bara min mamma och mig... ville absolut sova i sängen.. och inte ville hon bli väckt kl 7 på morgonen, utan sov vidare till kl 9.
    Men efter några månader börja hon växa fort...
    då tog vi beslutet att skänka bort henne ut på landet.. där är hon idag, och väger 60kg!!!!! hahaa..

Akta dig när/om du köper minigris!! be att få se mamman och pappan!!
    Annars kanske du får en lika stor sak som vi fick!!
    För övrigt var mimmi alldeles underbar, men skulle aldrig ha köpt henne om vi vetat hur stor hon skulle bli...

Lycka till!

• Anne Yone

Nej jag är väldigt noga med att det ska vara en MINIgris... Inte en sån som blir jättestor.

Jag bor på landet. Kan man väl säga iaf. Några kilometer utanför ett litet samhälle i eget hus med trädgråd och så, så på sommaren får den vara ute och böka så mkt den vill. Men på vintern då? Kan dom vara ute på vintern och böka eller blir det för kallt?

Är dom lätta att få rumsrena och så?

Hur funkar dom med andra djur och med barn?

• Skittles 77

Har hört att det inte finns MINIgrisar utan bara grisar som inte blir stora, om man har tur...så man kan alltså aldrig veta om den blir mini eller mega!

• Lillstrumpa79

jo, det finns minigrisar men som kultingar ser de ut som hängbukssvin å därför får man va noga så man inte blir lurad! vet flera som betalt dyrt för minigris som sen vuxit sig enorm...
    jag har en korsning, han e snäll,kelig, envis & jätteklok.

• Lacrima

Anne Yone:
    Kolla upp så det är en "minigris" du köper! En del säljer korsningar men säger att det är äkta "minigrisar". Kan ju bli lite jobbigt att upptäcka att ens lilla minigris helt plötsligt blivit en maxigris...
    Finns ett minigrissällskap här i Sverige, kanske vore idé att ta kontakt med dem för råd och mer info. om minigrisar.

Vill själv ha en minigris i framtiden, men får se till och få tag på ett hus först. Tycker inte att en gris hör hemma i en lägenhet...

Svar på tråden Minigris?