• hylero

Svart matta under köksbord?

Vad tycker ni om min fråga?
    Har sett det på Ikea.
    Är det praktiskt? Kommer jag att få dammsuga mycket?
    Någon som har det?
    Vår familj består av 2 vuxna, en 15åring och en svart labrador.
    Vilken kvalite bör jag välja, ull?

• Svar på tråden Svart matta under köksbord?
  • Lola Jämtland

Första tanken: äckligt!

Skulle aldrig vilja ha en matta under mitt köksbord.
    Skulle jag möjligen ha det skulle det vara en plastmatta.

//Här borde man skriva något intressant....
  • Blondin Egogirl

Köp ingen svart matta under ett köksbord Jag har det o de är ett jädra dammsugande 3 ggr per dag.. Och då har jag ingen hund heller..

Gud jobbade i 6 dagar, sen har ingen j*vel sett röken av honom
  • hylero

Bra med svar. Tack.
    Kanske det finns svarta plastmattor.
    Det känns som att det saknas en matta under bordet.
    Vi har gjort om köket och det är nu större. Behöver bli lite mer ombonat.
    Har för övrigt inga mattor mer än i vardagsrummet.

• Lejonmamman

matta under köksbordet känns inte som en bra idé om man inte vill skaffa sig en massa mera jobb...svart dessutom...

näää

jag skulle satsa på snyggt bord och stolar, duk och blommor och gardiner.

• Cluedo

Vi har heller ingen matta under bordet, men jag har ibland tänkt att köpa en sån där "rismatta" med svarta tygkanter från Ikea:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40066956
    typ den här fats med svart kant och större.
    Visserligen får man säkert dammsuga den ganska ofta, men samtidigt stannar ju smulor osv på mattan och dras inte runt i hela köket och vradagsrummet som det gör nu.
    Vi har flera kompisar som har sådana mattor och de är nöjda, just för ovan nämda saker....

• bambigirl

Vi brukar ha matta under köksbordet, jag tycker det är snyggt! (Nu har vi en 1,5 åring, dvs ingen matta). Men just mörka mattor (svarta, mörkblå) syns ju allt skit på...

• hylero

Tack för alla svar.
    Vi har inte haft matta i köket på minst 10 år. Det känns som att det behövs en nu. Har kollat på Horredsmattor, plast. Dom har 2 svarta, enfärgade.
    Vi får se hur vi gör.
    Det blir ingen "ullmatta" i varje fall.

• Eli3

Vi har en matta under köksbordet i svart. Jag tycker det är jätte fint! Den är i polypropylen, så den är lätt att både damsuga och torka av. Och vi har även en 1-åring plus 2 lite större barn, en hund och en katt, och mattan är INTE äcklig!!

• hylero

Hej Eli3.
    Tack för svar.
    Kan du beskriva mattan lite mer? Har du en bild kanske? Var har du köpt den? Osv.

• Popi

Jag vill definitivt ha matta under matbordet, just nu har jag en ljusbrun kohud där. Dock har vi inga småbarn som kan spilla... o. hundarna får inte vistas under matbordet .
    Det blir ingen mera dammsugning p.g.a mattan, ytan är ju densamma.

Välj en "fast" matta om du tar plast, de som är lösare samlar lätt smulor i sig. Och satsa på korthårig om du vill ha en varmare matta.

• hylero

Tack, tack.
    Vad kul det är att så många svarar.
    Fortsätter att fundera.

Svar på tråden Svart matta under köksbord?