• brantan

Present till bebisens mamma och pappa?

Man  brukar ju vanligtvis köpa nånting till de som har fått barn, men det är väldigt ofta något till barnet - en body, en nalle eller nånting liknande.

Jag tänkte köpa något även till mamman och pappan - de har ju faktiskt blivit föräldrar för första gången! De har gått från att vara tjej/kille/fru/man/sambo till att även vara mamma och pappa!

Men VAD? Några förslag?

• Svar på tråden Present till bebisens mamma och pappa?
  • Bigmamajama

Ett egentillverkat presentkort som gäller för att du sitter barnvakt nån gång när de känner att de måste få komma i från och få lite egentid.

• Novus

Filmer hade jag uppskattat. Har nog aldrig sett på tv så mycket som när barnen vart små och skulle ammas.
    Eller lagad mat i burkar som bara är att ta ur frysen

• jenny99

Lagad mat är super bra eller lite handling.
    Det gjorde mina vänner åt mig.

Blommor och kort uppskattas alltid..

• Linnpinn

Det finns en liten bok som heter typ "mitt första år som mamma/pappa" I den kan både mamman och pappan fylla i en massa saker om både graviditet, förlossning och tiden efter. Det blir ett jätteroligt minne att ha och bläddra i längre fram. Den finns att beställa på nätet, hittade en länk som jag hoppas funkar:

www.adlibris.se/product.aspx

• Lillpyret0508

Måste hålla med föregående. Lagad mat är aldrig fel :) Eller fikabröd.. Sånt som gör vardagen lite enklare, som gör att man kan ägna mer tid åt bebisen i början och slipper stå och göra mat och fika. Det kommer ju ofta en del gäster i början, puh...

Annars uppskatts säkert några härliga må-gott-produkter.. Nån skön bodylotion eller så.

Om du vill ge nåt lite dyrare så finns det ju alltid sånt som är bra att ha när man har bebis, även fast det kanske inte är så kul att ge. Typ en babywatcher eller så? Det fick vi nu i jul och den har uppskattats den också! :)

Lycka till!

• brantan

Jag håller med om att hjälp är bland det bästa man kan få. Men familjen bor i Tyskland och därför är just det lite svårt. Det får bli nånting jag kan skicka i sambans med barnets födelse.

Fler förslag?

Svar på tråden Present till bebisens mamma och pappa?