• Pumpalicious

Hur länge hade ni ont efter er vaginala förlossning?

Det är nu fyra veckor sen Ossian föddes, och jag blöder fortfarande lite samt att det vissa dagar gör ont mellan benen...

När ska det gå över? börjar bli orolig...

• Svar på tråden Hur länge hade ni ont efter er vaginala förlossning?
  • mamarazzi

Jag hade ont läänge men brast mycket. Har du blivit sydd? Ifall du har blivit det kan det vara så att stygnen inte löst upp sig som de ska. Det är visst vanligare än man tror. Jag gick till BM och fick ta bort mina 6 veckor efter förlossningen. Sedan blev det mycket bättre.

• thessires

Jag blev sydd med 3 stygn invändigt och 1 stygn utvändigt och hade avslag i ca 6 veckor och ömmade ungefär lika länge. Nu har det gått 10 veckor sedan jag födde och är helt återställd Så det tar ett tag innan allt är läkt.

• Camilla85

Jag va öm i ungefär en vecka efter förlossningen! Men jag behövdes inte sys någonting, kanske därför jag inte hade särskilt ont efter...

Älskar min vackra lilla dotter!
  • logg81

Nån dag efter hade jag ont... Men jag hade en "tennisboll" jag satt på i flera dagar...

• Pumpalicious

Jag blev inte sydd - men det känns som en tennisboll som sitter kvar mellan bena ungefär

• zaaga

efter första tog det nog tio veckor innan jag slutade vara öm, ändå sprack jag inget.

Efter tredje var jag i två dagar och hade avslag i fem!! Så det kan vara extrem skillnad!

Jag har sex år mellan barn två o tre så rent medicinskt räknas man som förstföderska igen då tydligen.

• andah

Efter att MIN Ossian fötts tog det några månader innan jag kände mig bra. Den där svullnadskänslan i underlivet (nästan som att ngt skulle vara på väg ut) satt kvar säkert i fyra-fem månader.

Nu är Ossian sju månader gammal och jag känner mig helt återställd. Det tar tid!!! Lika lång tid att förbereda sig för förlossningen som att återhämta sig, alltså nio månader sa min bm!

• Lorelei

Ont så jag hade svårt att sitta hade jag första 4 månaderna. Ont när jag hukar mig, haft sex eller står länge... har jag fortfarande 2.5 år efter förlossningen. Hade efterkontroll 6 mån efter förlossningen eftersom jag inte var normal i kroppen än och allt var konstigt sa de...

• decbebis

Det verkar verkligen vara olika. Jag hade inte ont alls efteråt. Inte ens medan jag var kvar på BB. Hoppas såklart det blir likadant med nästa som kommer i juli!

• Uhngoliant

Har inte ont men känner att ärren sträcker lite fortfarande och det var 8 månader sen min dotter föddes... Ont hade jag nog i ungefär 2-3 månader efter förlossningen

{~~*IDUN*~~}
  • Verra83

Det har gått 5 veckor sen jag fick vår pojke och det gör ont fortfarande..fick sy mycket men ska till BM på onsdag så hon får titta på stygnen för de sitter kvar på fler ställen...hoppas det blir bättre sen!

• Tessa76

Hade ont i ungefär 2 veckor efter förlossningen (vaginal förlossn). Nu är bebis 2,5 veckor och jag mår toppen i underlivet. Däremot har jag ju fortfarande avslag och jag känner mig lite "uttänjd" därnere, dvs inte riktigt som innan. Men jag antar att det är så det är nu efteråt, samt att det kanske blir bättre med det när jag övat mer på mina knipövningar.

• Tilda78

Jag hade säkert ont i 2 månader till och från efter förlossingen. Mest när jag hade gått mycket. Var jobbigt att stå ibland, tex när man skulle diska. Ett tag ville jag helst bara sitta ner eftersom det ömmade så i underlivet.

• Jo  anna

Jag hade ont i kanske en vecka och var öm i ytterligare en vecka. Sen kändes det som vanligt.

• FNiXa

Ont? nej inte alls trots att jag sprack och blev sydd. Blödde avslag däremot i gansla många veckor.

• memlan83

Första barnet: Ont i ca 3-4 veckor, tungt bäcken i nästan 8 månader
    Andra barnet: Ont första dagarna, nu är det riktigt bra faktiskt (3 månader har det gått)

Stolt mamma till William 6/5-06 & Elliot 13/10-07
  • Miss Congeniality

jag var lite öm i ngn vecka...blödde i ca 14 dgr.

allt är så olika o så varrierande...ring MVC o prata med dem.

• Sailor

Jag hade väldigt ont i en månad typ, sedan hade jag bara ont i typ tre månader till efter det, sammanlagt fyra månader.

• Sailor

Sedan kan jag tillägga att inte förrän efter ett år kände jag mig okej återställd.

Svar på tråden Hur länge hade ni ont efter er vaginala förlossning?