latex eller silikon napp???
vad är skillnaden?! jag har alltid köpt silikonnapp åt min dotter,men köpte nu av misstag latex,undrar därför vad skillnaden är?
vad är skillnaden?! jag har alltid köpt silikonnapp åt min dotter,men köpte nu av misstag latex,undrar därför vad skillnaden är?
Har hon tänder än??
Silicon är "mjukare" och ska inte användas av barn med tänder..
hon har 11 tänder!jasså d hade ja ingen aning om!! då kanske d é dags att byta till latex då
Ja byt till latex..
jag hörde att silikon lättare kan ge luft i magen på bebisar...
Det är no från barn till barn.. man får no testa va de tycker om..
Vissa tar inte den ana lr andra sorten.
Har alltid köpt latex, men sen köpte jag silikon bara för att testa o då gillade han dem mkt bättre. Det känns mkt hårdare än latex tycker jag. Stumare liksom. Iaf esskas nappar.
ja latex verkar mjukare o segare.tösen har börjat bita i nappen så d blir nog utmärkt m latex tack för svaren!
Nu vill jag inte ställa till det men jag har tvärtom fått höra att silokonnapparna är hållbarast. Vår pojke gnisslar ibland tänder. I vårt fall stämmer det, de hållbaraste napparna vi provat är de i silikon från Esska.
vi använder bara silikon. har hört att de finns nåt farligt medel i latex napparna, vet inte om jag tror på de men men. använder silikon för tycker latex napparna ser så äckliga ut!
Vi använder bara sillikon nappar, larexnapparna blir så äckliga efter inte allt för lång tid :(
Och sonen vägrar ta annat än sillikon.
Latex är allergi framkallande och säljs inte ens på apoteket av den anledningen!!!! så byt inte pga tänder.. Fortsätt använd silikon säger jag bara!!!! (speciellt om du har anlag för allergi o då främst kiwi)
Finns studier av Rosalie Hammarst???? nåt... som gjort studier på operations ssk användning av latex och de har fått flera allergi och besvär redan efter kort tid (o ger ökad risk för allergier i vuxenlivet).. tänk då på ditt barn som suger på denna latex napp i kanske 3år när OPssk inte fixar att använda handskar i några veckor utan att utveckla allergier!!! Latex allergi kan oxå ge en anafylaktiskt chock!!
Latex är mjukare och tåligare mot bitmärken. De torkar dock ut och är allergena.
Silicon är hårdare och allergisäkra. De torkar heller inte ut men de är inte så hållbara om bebisen biter i nappen.
Våra barn hade latex först, men när de utveklade allergier (ej latex) så bytte vi till silicon. Napparna bets aldrig sönder, men däremot bet dottern sönder nappflaskenapparna.
Banan är också en korsallergi med latex.
precis.. Det är väl INTE kul om bebisen tuggar loss halva nappen och sätter i halsen?!
min ettåring med många tänder tuggar ständigt på sin silikon napp ( O TÄNDER HAR HAN) o har aldrig lyckats ens bita ett hål i den!!! Provdra nappen alltid!! ska ju inte gå att bita sönder en napp som är hel från början.. i så fall är det ju tillverkningsfel och ska då anmälas till tillverkaren!!
Min dotter har haft silicon, köpte av misstag en latexnapp. den vägrade hon ta. Jag tycker de ser äckliga ut, jag är allergisk mot latex och de luktar illa, tycker jag iallafall.Men smaken är som baken