• Stellamum

Privat dagmamma i Göteborg?

Jag har (för 4 nåanders sedan) sökt plats på förskola till slutet av januari för min son men fått till svar att det blir flest lediga platser i augusti...

Känns inte så hoppfullt så nu funderar jag lite över en privat dagmamma, eller är alla i kommunens regi numera? För i så fall är det samma kö och Simon har plats 26i den... *suck*

• Svar på tråden Privat dagmamma i Göteborg?
  • Danielsmamma

Vet att det finns dagmammor ute på hisingen men beror nog vart i gbg du bor

Trodde barn fick börja i jan med på inskolning

Daniel 040108
  • Danielsmamma

Min sons fröken sa att dagis ska ha inskolningar om det behövs i jan ska tydligen vara 3 barn som böjar på hans dagis nu på måndag men vanligast så är det i aug

Så dom borde ju kunna göra ett undantag för er med :)

Daniel 040108
  • Stellamum

Jo, visst har de inskolningar men det finns ju inga platser... Vi måste vänta till det blir en plats pga av någon flyttar, någon får syskon och därmed kommer vara hemma eller dylikt. Att 26st gör något liknande fram tills slutet av januari är inte troligt.

Det här behovet borde ha gått att förutse, åtminstånde borde de fått en hint eftersom de vet hur många barn som föds.

• Bebben06

Samma här.. Ringde idag (här i Kärra) Hade fått preliminärt datum till 18 januari, men nej. Han kommer inte kunna få en plats förrän tidigast januari. Det är kris just nu. Jag började jobba extra för en månad sen så jkag har äntligen ett jobb. Det måste jag behålla då de inte är de lättaste för mig att få jobb som 20 åring utan utbildning. Men nu verkar de kört. Men även om jag får dagis plats så öppnar tydligen inget dagis i hela göteborg innan 06.00 och jag börjar jobbet ute i Volvo torslanda 06.24, då hinner jag alltså inte till jobbet. Blir ca 10-15 försenad. Jag måste åka från kärra ca senast 5 i 6 på morran. Åker jag 5-10 min senare så är de mkt kö på leden. Men ska ja lämna ett barn innann på dagis o ta av kläder så måste jag åka hemifrån me elias ca kvart i 6. Men så tänkte jag vara smart att ställa mig i kö i torslandaockså. Då är de ju nära jhobbet och gör ingenting om jag är i torslanda kl 6. Då hinner jag lämna elias o komma till arbetsplatsen innan 06.24 så banan slipper stanna ;) Men då får jag som svar att inget dagis i hela torslanda öppnar innan 7. Hur gör alla som bor i torslanda och som börjar jobbet på volvo halv 7?

Finns inga ensamstående i Torslanda kanske så dom har en partner som lämnar på dagis?
    Eller... usch aj e bbara sååå frustrerad å ledsen just nu. Planen är så här efter många tankar:

Lämna Elias hos sin Farmor i Biskopsgården tills augusti månad, några dagar i veckan som jag ska jobba.
    Hoppas man får plats tills augusti, helst innan och ringa chefen och försöka lösa detta på det enda sättet ja kommer på att jag får komma till jobbet ca 15 min senare, eller så får jag sluta jobba. Gå hemma i min lägenhet med ca 1-2 månader kvar av min lägsa nivå föräldrapenning (eftersom ja aldrig jobbat inna) och sen blir ja o elias utkastad på gatan eftersom soc inte har några lägenheter. tro mig jag vet..

Har precis separerat från elias pappa.

Jobbigt läge, sluta jobba=ingen dagisplats! Ingen dagisplats=Inget jobb!

Kan man bli mer negativ än mig just nu.. Usch är helt nere! Trodde inte mitt liv kunde bli bättre igår.. Men idag kom en bomb.
    Kollade också dagmammor kan ja tillägga, dom öppnar tydligen inte heller förrän 06.00 och senare.

Eller vet ni någon dagmamma mellan kärra eller linnè till torslanda somöppnar ca kvart i 6?

Så nu har jag skrivit färdigt en bok ;))

• Stellamum

Det är inte klokt, jag känner verkligen med dig
    Ja hur gör de i torslanda? :-O

Jag trodde att det fanns nattdagis för ensamstående föräldrar som jobbar natt men de kanske är stängda dagtid annars hade det kanske gått att ha honom på ett sådant?

Jag hoppas verkligen att det löser sig för.

• Bebben06

De finns tydligen bara ett nattis som ligger i biskopsgården. Där får du bara ha ditt barn innan kl 06:00 om du har nattschema.. Alltså om barnet sover över. Nattis dagiset som dom förr hade vid volvo tillhör tydligen inte längre volvo. De är bara ett vanmligt dagis i torslanda (så som jag uppfattade de när jag pratade me en i torslanda som har hand omdagiskön)

Jo jag hoppas de löser sig också.. Hoppas du också får dagis snart. Vart bor nI?

• Golvmoppen

Det finns 2st Privata Dagmammor i GbgStad och de finns i SDF Lärjedalen och ligger i Gunnilse.

• Stellamum
    Golvmoppen skrev 2008-01-03 23:45:22 följande:
    Det finns 2st Privata Dagmammor i GbgStad och de finns i SDF Lärjedalen och ligger i Gunnilse.
    Tack! Bara två, undrar varför, om man nu får vara privat dagmamma? 
    Gunilse... Vart ligger det? Har inte koll på alla stadsdelar ännu... :-O

• Golvmoppen

Gunnilse ligger påväg mot Olofstorp/Gråbo.
    De driver det som ett eget företag, men får bidrag från GbgStad. Både Stadsdelsnämnden och GbgStad måste godkänna dem innan de kan starta.
    Lärjedalen verkar inte vilja ha kvar sina kommunala dagmammor, så detta var ett sätt för dem att fortsätta fast i annan regi.

Vi betalar samma Maxtaxa som alla andra.

Svar på tråden Privat dagmamma i Göteborg?