Samma här.. Ringde idag (här i Kärra) Hade fått preliminärt datum till 18 januari, men nej. Han kommer inte kunna få en plats förrän tidigast januari. Det är kris just nu. Jag började jobba extra för en månad sen så jkag har äntligen ett jobb. Det måste jag behålla då de inte är de lättaste för mig att få jobb som 20 åring utan utbildning. Men nu verkar de kört. Men även om jag får dagis plats så öppnar tydligen inget dagis i hela göteborg innan 06.00 och jag börjar jobbet ute i Volvo torslanda 06.24, då hinner jag alltså inte till jobbet. Blir ca 10-15 försenad. Jag måste åka från kärra ca senast 5 i 6 på morran. Åker jag 5-10 min senare så är de mkt kö på leden. Men ska ja lämna ett barn innann på dagis o ta av kläder så måste jag åka hemifrån me elias ca kvart i 6. Men så tänkte jag vara smart att ställa mig i kö i torslandaockså. Då är de ju nära jhobbet och gör ingenting om jag är i torslanda kl 6. Då hinner jag lämna elias o komma till arbetsplatsen innan 06.24 så banan slipper stanna ;) Men då får jag som svar att inget dagis i hela torslanda öppnar innan 7. Hur gör alla som bor i torslanda och som börjar jobbet på volvo halv 7?
Finns inga ensamstående i Torslanda kanske så dom har en partner som lämnar på dagis?
Eller... usch aj e bbara sååå frustrerad å ledsen just nu. Planen är så här efter många tankar:
Lämna Elias hos sin Farmor i Biskopsgården tills augusti månad, några dagar i veckan som jag ska jobba.
Hoppas man får plats tills augusti, helst innan och ringa chefen och försöka lösa detta på det enda sättet ja kommer på att jag får komma till jobbet ca 15 min senare, eller så får jag sluta jobba. Gå hemma i min lägenhet med ca 1-2 månader kvar av min lägsa nivå föräldrapenning (eftersom ja aldrig jobbat inna) och sen blir ja o elias utkastad på gatan eftersom soc inte har några lägenheter. tro mig jag vet..
Har precis separerat från elias pappa.
Jobbigt läge, sluta jobba=ingen dagisplats! Ingen dagisplats=Inget jobb!
Kan man bli mer negativ än mig just nu.. Usch är helt nere! Trodde inte mitt liv kunde bli bättre igår.. Men idag kom en bomb.
Kollade också dagmammor kan ja tillägga, dom öppnar tydligen inte heller förrän 06.00 och senare.
Eller vet ni någon dagmamma mellan kärra eller linnè till torslanda somöppnar ca kvart i 6?
Så nu har jag skrivit färdigt en bok ;))