• Anonym

Färgad sperma???????

Härom kvällen när vi hade sex upptäckte vi att sambons sperma var brun/orange färgad. Har aldrig sett detta förr, han tror att det kan bli så om man inte haft utlösning på länge (jag är nyförlöst och det var ett tag sedan vi gjorde det).
    Kan det verkligen vara så? Har nån varit med om detta?
    Kan det vara nått farligt?

• Svar på tråden Färgad sperma???????
  • Anonym

Brunfärgad sperma beror på gammalt blod i sperman.

Det beror ofta på ett sprucket blodkärl i prostatan, det är inte så ovanligt.
    Det kan ta ett tag tills den ser normal ut igen, återkommer det inom nån månad eller två kan det vara en bra ide att gå till läkare.

• Anonym

Kom det ut från snoppen på killen eller det han sprutade i dig?

• 855 GLT

Det där låter inge alls bra! Jag vill inte skrämma er men det låter som urinvägsinfektion eller till o med nån könsjukdom. Gjorde det ont för honom? om det händer igen kontakta läkare.

• Anonym

855 GLT skrev 2008-01-02 14:16:27 följande:

Det där låter inge alls bra! Jag vill inte skrämma er men det låter som urinvägsinfektion eller till o med nån könsjukdom. Gjorde det ont för honom? om det händer igen kontakta läkare.
    Knappast..

I värsta fall prostatit men till 90% säkerhet bara en bristning i ett blodkärl, ofarligt.
  • 855 GLT

Kan det ju oxå vara förståss. jag sa inte att jag var läkare..

• Anonym

det här läste jag på nån sida:
    Spermans utseende och konsistens kan variera väldigt mycket. Om sperman är brun eller rosaaktig i färgen så kan det vara ett tecken på någon sjukdom i könskörtlarna och kräver undersökning.

• Anonym

Han hade inte ont i samband med detta inte heller när han kissar.
    Får se om det ser likadant ut nästa gång, gör det det så får han kolla upp det!
    Tack för alla svar, man blir ju lite orolig.

Svar på tråden Färgad sperma???????