Står vid ett vägskäl och vill gärna ha kloka råd..
Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, så jag lägger ett litet inlägg i FL:s forum Arbete.. Jag förväntar mig inga mirakel, men hoppas att det finns någon vänlig själ som kanske har några kloka råd att ge mig. Jag ska berätta bakgrunden och mitt problem, så får vi se om någon orkar läsa..
Jag har en son på 2 år och bor i ett litet radhus med honom och hans pappa. Jag är 32 år gammal och har jobbat sedan jag var 19 år. Jag har jobbat från gymnasietiden och läst många utbildningar inom sälj- och marknad kvällstid. Studier och mycket ambition har gett mig jobbet jag siktade på från början, som chef för ett marknadsområde (dock ej med underställd personal). Nu när jag nått målet - vill jag inte vara här, nu infinner sig bara tomhet. Jag kan också tillägga att min resa hit varit full av prestationsångest som väl följer höga ambitioner och jag har varit farligt nära väggen en gång. Nu känner jag att det kanske närmar sig igen, tomheten och tröttheten är varningstecken jag känner igen.
Att få barn har ändrat allt. Min prio ligger hos honom. Jag skiter i karriär, jag vill ha ett liv här hemma med honom. Med det menar jag att jag vill orka vara med honom, jag vill orka bry mig om min man, jag vill orka bry mig om andra i min närhet och faktiskt lyssna när de svarar på frågan "hur mår du"? Idag gör jag inte det.
Jag har haft mitt nya "drömjobb" i 7 månader ca och att sluta nu känns som en stort nederlag. Samtidigt inser jag att jag kommer att gå sönder om jag fortsätter..
Jag funderar på att börja plugga till något av de områden som jag brinner för. Det verkar väl helt sjukt, men det jag jobbat för och nu jobbar med (många år) är egentligen inte något jag brinner för.. Jag känner att jag har mycket mer att ge, jag saknar så väldigt mycket människor och större värden i jobbet, nu jobbar jag enbart med kommersiella värden; sälja mer, ökad lönsamhet och bättre resultat.. Samtidigt har man ju någon form av ekonomiskt ansvar när man har barn..
Jag skulle verkligen behöva prata av mig med någon! Har någon tips om vem? Finns det någon proffessionell "livscoach" som någon kan tipsa om? Någon som varit i samma sits? Vad gjorde du?
Tack!!