Anonym (samma) skrev 2008-01-04 06:10:12 följande:
usch, det kan inte vara kul att ha sån
panik.själv fick jag oxascand då jag börjat med e medicin som heter fluoxetin, vilket är mot tvångstankar. När man börjar med så kallade "lyckopiller" så kan man få väldig kraftig ångest, så jag oxascand att ta vid de tillfällen ångesten var för stark.Jag skulle alltså ta mina vid behov.Eftersom du fått 9 tabl. plus att du ska äta 2 om dagen, då blir det ju inte mer än 4-5 dgr du äter dem, så det är absolut ingen fara att du ska bli beroende.Eftersom du ska träffa läökaren sedan så tror jag att du kanske kmr få mer oxascand, men då som du bara ska ta 1 om dagen eller vd behov.Prata med läkaren när du träffar honom/henne och berätta att du är rädd för att bli beroende osv.Han/hon måste ju kunna sätta in något annat antidepp piller på dig, du kan ju inte gå på oxascand/lugnande hela livet.Lycka till TS!Anonym (oxascan) skrev 2008-01-03 13:43:28 följande:
Hej!
Det var Fluoxetin jag också tog och blev sjuk av! Jag var livrädd innan jag skulle ta medicinen, just för biverkningarna och detta fick jag som bevis på min rädsla.
Eftersom jag var så rädd tog det väldigt lång tid innan jag ens började våga äta dem. Började med 1/4, 5 mg och jag fick till och med en biverkning av det, diarré. Höjde sedan till en halv, 10 mg och det var då allt började.
Jag hade biverkningar som yrsel, trötthet, dåsighet, feber och frossa. Detta kunde jag ju stå ut med, viste att de första veckorna kunde vara tuffa. Däremot gick det som sagt inte att stå ut med resten. Illamåendet, sömnlösheten och krypningarna. Till och med de på psyk sa att jag skulle sluta.
Kommer dröja länge innan jag ens TITTAR åt en sådan emdicin igen, om jag ens gör det.
Måste bara säga att i natt klarade jag mig utan Oxascand! *jätteglad* Vågar egentligen inte vara för glad och hoppas, men eftersom jag inte tar fluoxetin mer borde det ju inte finnas någåt som gör att jag måste ta Oxsascand igen.
Äter du Fluoxetin fortfarande? Hjälper de för dig?
Vet ju att alla reagerar olika på olika mediciner. Valde till och med denna själv, då jag hört att den ska vara så bra. Tyvärr inte för mig då.