• pluttmaja

Hur länge kan man använda en leandervagga??

Hur länge är en leandervagga användbar?? Är den värd pengarna eller finns det liknande billigare alternativ??

Ni som har en, är ni nöjda?? berätta allt!!

• Svar på tråden Hur länge kan man använda en leandervagga??
  • resemamman

De är helt underbara!! Men används inte så länge... Jag har bytt ut den när mina söner varit ca 4 månader gamla. Men under sina första 4 månader sov de mycket bra i den, både på natten (när de inte sov hos mig) och dagtid.

Jag har den gamla varianten som är (tror jag) ännu lite mindre (från ca 03). Så den blev snabbt liten. Men de ligger gärna trångt i början så det är ingen fara. Vi hade inte ställningen som finns som tillbehör utan hängde den i en krok i taket. Funkar lika bra (eller bättre!). Min är köpt begagnad för ca halva nypriset, jag tycker den varit värd sitt pris!!

• Bidrottningen
    Pluttamaja! Vi har en ny Leandervagga som vi lånat av goda vänner som fick barn ett år före oss. Den har gjort oss till gladare föräldrar vill jag lova ! Vi har inte den som huvdsovsäng för i sovrummet har vi en vanlig spjälsäng. Leandervaggan har vi hängandes i vårt kök och har fungerat som dagsovplats samt ett ställe att lägga bebisen med några leksaker när man behövt ha henne någonstans innan hon kunde sitta i barnstol och t ex ville äta en måltid. Vår bebis är nu sex månader och utrymmesmässigt är det ingen fara ännu, men vi vågar inte lämna henne utan uppsikt länger i vaggan då hon ofta vänder sig på mage i den och det tittar upp ett litet periskop ur vaggan . Skulle tippa på att den går att använda till max åtta månader beroende på bebisens utveckling och storlek. Vår tjej är nu 6, 5 månad, väger ca 7,2 kg och är 67 cm lång.

Hade jag inte fått låna denna underbara vagga hade jag köpt en själv trots att de inte är så billiga.
  • pluttmaja

bidrottningen: tackar!! låter som vi nog kommer att investera i en sådan. skulle passa prefekt brediv våran säng..

• Bidrottningen

Ni kommer inte att ångra er! Tror dessutom att de är hyffsat lätta att sälja begagnade sen om du inte vill ha kvar den.

• Ananaspaj

...mitt tangentbord är kass. "Vi har inte Leander men Knoppa, samma princip..."

Svar på tråden Hur länge kan man använda en leandervagga??