Kan man ha sex om man har svamp i underlivet??
Tror jag har fått svamp och vi är precis i ägglossningstider. Tänkte om vi ändå kan ha sex idag trots att jag har svamp? Vill ju gärna hinna på till det en gång under ägglossningen.
Tror jag har fått svamp och vi är precis i ägglossningstider. Tänkte om vi ändå kan ha sex idag trots att jag har svamp? Vill ju gärna hinna på till det en gång under ägglossningen.
Alltså, det kanske inte är så skönt..svider o så.
Kan kan man ju, men risken är att det gör ont..
Du kan ha sex, men det brukar svida med svamp i underlivet. Köp Pevaryl (men under behandlingen brukar det svida ännu mer vid sex...!)! Lycka till!
Kan kan man väl,m en av egen erfarenhet så gör det skitont. Det svider och har sig eftersom slemhinnorna är irriterade.
riskerna med om ni har sex och du har svamp är att din kille kan få det samt att det är kanske inte så skönt för dig om det svider, men kör på ni och behandla senare=).
Risken att smitta en man med svamp är ju förhållandevis liten och det brukar i så fall gå över ruskigt fort eftersom männen inte har samma problem med "luftning" som kvinnor. Däremot är det ju sant att det nog kan svida rejält och risken finns alltid att det kan bli bestående skador på slemhinnorna (men då får det nog vara mer en en gång).
jo man kan ha sex när man har svamp men det kan svida nu har jag en fråga om man har sex när man har svamp och sedan suger av kan jag få svamp i munnen sedan
ja det kan du, inte trevligt alls..
Anonym (en fråga) skrev 2008-01-02 14:49:01 följande:
Har du sex när du har svamp kan killen också få det, alltså måste ni behandla er i en hel vecka efteråt. Har du känsliga slemhinnor så rekomenderar jag INTE pevaryl, jäkla skitkräm *morrar*
Runka eller sug honom tills han nästan kommer och i slutet när han är väldigt nära kör ni in den och han kommer i dig!
Svamp smittar väldigt sällan till din partner så kör på!
Som jag skrev ovan är svamp mycket ovanlig hos män och då går den snabbt över utan behandling. De har en helt annan möjlighet att lufta än vad vi kvinnor har. Så nej, båda kommer nog inte behöva behandlas i en hel vecka efteråt.
Klarar man sig utan pevaryl är det ju bra; är det ett lindrigare angrepp kan man testa att smörja med olivolja och/eller filmjölk. Just filmjölk och liknande är väldigt bra att behandla med om man känner att svampen är på väg, för att hjälpa kroppen återställa pHbalansen.
Varför är det en skitkräm??Vi kör på ikväll och sen så börjar jag behandla imorgon. Tack för alla svar det har varit mycket hjälpsamt
Den går hårt åt slemhinnorna och kan göra dem väldigt känsliga. Man skall inte använda pevaryl i onödan. När man väl använder den är det väldigt viktigt att man fullföljer kuren annars finns stor risk att svampen blir resistent.
För att om du har känsliga slemhinnor så är krämen FÖR stark. Den kan förstöra dina lsemhinnor rejält, til lden grad att du inte kan ha sex utan att det gör ont och utveckla vestibulit (dold sjukdom). Detta har hänt mig, så nu försöker jag bara varna andra. Vet andra med vestibulit som har samma erfarenhet av krämen. Nu säger jag inte tat man får vestibulit av krämen, men den är som sagt INTE bra för slemhinnorna.
Anonym (Lilla jag) skrev 2008-01-02 20:25:42 följande:
Vilken kräm föredrar du??
Jag använder antingen olivolja eller filmjölk (helst olivolja då filen kan lukta *ler*) Det bästa är att använda Virgin olivolja, jag köper min på hemköp och är inte dyr alls, detta hjälper tat återställa phbalansen i underlivet.
Sen finns det tabletter man kan ta, men jag minns inte vad dom heter. Tyvärr rä dom ganska dyra, runt 400 för 7 tabletter. då tar ma nen tablett vid symptom och sen tar det en vecka innna de är borta.
Har en del erfarenhet av svamp då jag alltid får dte efter mens
SilentStar:
Låter jobbigt med upprepade svampinfektioner... har du varit hos gyn och fått svamp bekräftat?
Anledningen till att jag frågar är att jag för ett par år sedan trodde att jag drabbats av svamp och behandlade det med receptfria medel från apoteket men det kom tillbaka efter mens, men när jag gick till gyn visade det sig att jag hade bakteriell vaginos (slidkatarr) fick tabletter och blev botad.
Värt att kolla upp om du inte gjort det, för det är inte bra att använda de receptfria medlen för ofta!
Tja, läkarna avråder ju starkt från alla sorts friktion i underlivet medan man har svamp, så jag hade faktiskt rått dig att vänta tills du är frisk. Själv fick jag råd (=order) att inte ha någon form av sex alls och min kille fick inte ens ta på mig på minst fyra veckor när jag hade svamp.
Nej det visste jag faktiskt inte, men tack för tipset, ska genast ringa min gynekolog!
Har endast fått svamp bekräftat första gången jag ahde det, sen har jag ju 2känt igen" symptomen själv..kanske inte så bra..
Anonym (tips...) skrev 2008-01-03 22:27:49 följande:
Frågan ä'r ju hur sugen man egentligen är på sex när man har svampinfektion? Det brukar ju svida och klia rejält, dessutom känner man sig rätt ofräsch därnere.