Jag gillar inte mina föräldrar!
Visste inte riktigt vilken kategori jag skulle välja så det blev såhär.
Jag gillar inte mina föräldrar! Det är inte så att de är jätte hemska, jätte konstiga eller så - jag gillar dem bara inte. Jag skulle aldrig bli vänner med människor som är som mina föräldrar!
Min pappa gillar jag minst - min mamma är egentligen ganska rolig och trevlig om det inte hade varit för att min pappa påverkar henne negativt! De har varit tillsammans länge och pappa har varit otrogen tre gånger mot henne och hon har förlåtit alla gånger och sista gången fick hon besked om att hon fick förändra sig om de skulle ha någon chans så han kunde sluta vara otrogen!? Hur kan en kvinna gå med på att lev i ett sådant förhållande?
Jag är inte alls som mina föräldrar - jag har inte samma värderingar som dom osv. Jag tycker det är viktigt med utbildning - ingen av mina föräldrar har ens gått gymnasiet och har aldrig uppmuntrat mig att läsa så det har jag fått ordna på egen hand. Jobbar heltid, läser på universitetet och är ensamstående mamma!
Mina föräldrar pratar illa om andra människor, deras vänner osv, hela tiden! Jag förstår inte varför de umgås med sina vänner om de är så hemska som de vill få det till? De säger saker som att deras vänner är psykopater, idioter osv. Inga milda ord precis! Min mamma påverkas av min pappa - det är främst min pappa som pratar såhär!
Min pappa ljuger också mycket och hittar på saker. Ibland försöker han skapa intriger mellan mig och min mamma och påstår saker som att jag ska ha sagt att hon är psykopat och bör läggas in på psyket. Jag läser psykologi på universitetet så jag vet ju att det ska mycket till för att bli klassifiserad psykopat och dessutom använder jag mig inte av sådana ord när jag pratar om folk! Men han hittar på så att mamma ska bli ledsen och arg på mig.
Sen när jag tar upp det så vägrar han erkänna att han ljög och säger saker som "Du verkar ha en tendens att komma ihåg saker efter vad som passar dig bäst" osv. Jag blir helt uppgiven.
Jag hälsar nästan aldrig på mina föräldrar längre. Jag har pratat med mamma om det men då blir hon sur och säger att alla får väl ha dåliga dagar? Jo - men varje gång vi träffas?
Min pappa är alltid sur och min mamma försvarar honom jämt. Det är inte alls trevligt.
När vi är där ska mina föräldrar, främst pappa då, alltid börja diskutera massa saker. Med brist av kunnskap säger de, de mest otroliga sakerna! "Det är ingen kris med miljön - såhär har det alltid varit i alla år så det stabiliserar sig automatiskt - vi kan fortsätta leva som vi gör. Man behöver inte källsortera osv". Försöker man komma med lite fakta om att alla behöver hjälpas åt så blir han jätte arg och då är det mitt fel - jag som bara vill bråka!
Detta är bara exempel - det finns så mycket mer och det blir värre och värre hela tiden!
Förr gick det rätt bra, när jag var yngre och gjorde som min pappa sa! Numera gör jag inte det - är inte beroende av honom och han verkar göra allt för att bli kvitt mig men få behålla min mamma!
Så vad gör man? Jag har ju ett barn som älskar sin mormor och morfar men jag känner att jag verkligen inte tycker om dom längre! De är inga fina människor och deras värderingar är jätte dåliga!
Men är det bättre att ha två dåliga föräldrar (en dålig och en som egentligen är bra men som blir mindre bra pga den andra föräldern) än att inte ha några föräldrar alls?
Som sagt - det är inge alkohol/drogmissbruk, ingen misshandel osv. det rör sig om!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 19:45:55:
Usch jag skäms lite. Jag har inte så mycket kontakt med mina föräldrar längre - jag känner inte att vi har något att prata om! Enda anledning är väl att mitt barn ska få ha kontakt med sin mormor och morfar!
De har varit på semester nu, kom hem idag. Min mamma ringde mig och berättade att allt var väl. Jag brydde mig inte. :( Jag känner verkligen att jag inte har något att säga till henne längre. Så jag bad min son prata med henne och sen när han sa hej då så la jag bara på luren - hon väntade säkert på att jag skulle prata med henne igen för jag sa typ bara ett par ord till henne. Men sonen sa hej då och jag hade inget mer att säga. Jag hörde att hon inte lagt på... sonen gick ju 8 meter för att ge mig telefonen före jag la på..
Fick lite dåligt samvete - mamma blev nog ledsen men hon ringde inte upp igen efteråt. Hon är nog besviken på mig nu. Att jag inte brytt mig om hur de haft de på sin semester (första gången de varit på det dessutom, utomlands alltså). Men jag blir bara irriterad när jag hör dem - jag tycker inte om dom! Jag känner det ut i fingerspetsarna och jag suckade när hon ringde nu och då har de ändå varit borta 2 veckor!