• mysrester

Strumpbyxor - en mindre förmögenhet om året!

Strumpbyxor är skit. Men det ser snyggt ut och/eller är obligatoriskt på vissa fester, beroende på klädkod. Det är förjävligt.

Jag har ofta kjol på mig när jag går ut och festar, och då har jag alltid strumpbyxor till, förutom under sommarmånaderna.

Festar man då 1-3 kvällar i veckan går det åt lika mycket strumpbyxor, för dom jävlarna går ju alltid sönder, så 40veckor x 1,5 par strumpbyxor à 70kr = 4200kr. Per år. För strumpbyxor som går sönder redan samma kväll man har dom på första gången.

Fan, jäkla etikettregler, ska skita i dem hädanefter och gå barbent. För den summan kommer man ju t/r till New York.

• Svar på tråden Strumpbyxor - en mindre förmögenhet om året!
  • stiletto

oj, jag kan ha mina strumpbyxor oftast flera ggr om, särskilt om de är lite tjockare.

Du kanske festar för hårt?

• fozzie

å andra sidan bjuder säkert grabbana dig på alkohol för mer än 70 kr på varje fest du går på så du gör inte direkt någon förlust om jag säger så

• Schnauser
    fozzie skrev 2008-01-04 07:31:18 följande:
    å andra sidan bjuder säkert grabbana dig på alkohol för mer än 70 kr på varje fest du går på så du gör inte direkt någon förlust om jag säger så
    Säkert mer än 70. Enligt egen utsago är du ju en riktig snygging TS!
    Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • Elli47

Jag har aldrig strumpbyxor och är väldigt glad för det! Jag avskyr strumpbyxor nämligen! Måste jag ha kjol så är jag antingen barbent eller har tunna tights istället.

• Mia83

Beroende på vad för strumpbyxor man köper så kan de hålla riktigt länge. Använder mina iaf 5-6 ggr innan de går sönder.

• Fabians mamma

Strumpbyxor går "fetbort"! Har övergått till stay-ups - bara fördelar! För det första behöver man bara dra i dem EN gång per kväll vilket drastiskt minskar risken för att de går sönder, inga valkar av strumbyxor som klämmer åt, inget som hänger i grenen. Köper flera likadana par och om en strumpa går sönder så kan man fortsätta på ett nytt par.

• Fabians mamma

Det enda dåliga med stay-ups är väl att de inte är ett dugg irriterande....

• hannamiller

hmm o vi måste ha strumbyxor på jobbet.. så tänk vad mycke pengar man lägger ut..

• mysrester

Försök själva sitta med benen i kors i stilettklackar och strumpbyxor mer eller mindre berusade och se hur lätt det är att hålla dem hela...

• Elli47

hannamiller
    Lite nyfiken... vad har du för jobb där du måste ha strumpbyxor?? Har funderat och funderat men kan inte ens gissa vad det skulle vara??

• mysrester

Inom restaurangbranchen måste man det ofta om man bär kjol...

• Minna07

Köp lite kraftigare strumpbyxor. De behöver inte vara av ull för att vara kraftigare, finns av nylon där med.

• Mia W

Och till på köpet är fanskapet ofta sönder redan då man tar dem ur förpackningen... men då har alla andra också gått sönder så man har inget val än att ta på sig eländena och känna tårna sticka ut eller hälen, eller vad de nu må vara... Under en vecka hade jag fått hem ett 2-pack strumpor från HM och ett 2-pack strumppor från Ellos. I båda förpackningarna var det ena paret redan försedda med hål vid lilltån respektive stortån, samt en försvagning vid hälen på den ena från Ellos. Köpte ett par från ICA då och givetvis hade även de ett hål vid tårna. FAAAAN. I-landsproblem, javisst. Men om fanskapen kostar ca 100 spänn/styck och man använder så många som modet nu kräver så visst borde det finnas bättre koller på kvaliteten eller billigare priser. Och ändå talar jag nu om tjocka strumpor som borde vara starkare. BLÄH!

Men trevligt att finna andra som är lite sura över strumpbyxor...

• AnLeNo

Mina håller då flera gånger, ofta ett par tvättar i maskin med. Om man lägger dom i tvättpåse vill säga.

• hannamiller

Hotell, vi måste ha kjol...

Elli47 skrev 2008-01-05 19:30:08 följande:
    hannamillerLite nyfiken... vad har du för jobb där du måste ha strumpbyxor?? Har funderat och funderat men kan inte ens gissa vad det skulle vara??
  • SkönaGG
    mysrester skrev 2008-01-05 17:20:09 följande:
    Försök själva sitta med benen i kors i stilettklackar och strumpbyxor mer eller mindre berusade och se hur lätt det är att hålla dem hela...
    Jag har gått hem "barfota" i mina utan att dom gått sönder.
    Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
Svar på tråden Strumpbyxor - en mindre förmögenhet om året!