• vår tur nu

Mammig och orolig 6 månaders...

Min pojke på snart sex månader har helt plötsligt blivit väldigt mammig och fått svårt att sova ordentligt på nätterna. Han är inte orolig hela tiden men mer gnällig än vanligt. Kan det vara någon fas som han går igenom tro? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Mammig och orolig 6 månaders...
  • Tigerlilja

Samma här , min grabb är 5 månader och har blivit otroligt mammig.... och inte sover han bra på nätterna heller...... man blir ju knäpp *s*

Det kan ju bero på massa saker...tänder , lär sig nya saker...

• PMAW

I boken "växa & upptäcka världen" står det massa bra o lärorika saker för oss föräldrar som inte fattar varför barnen är som de är här & nu =)

• vår tur nu

puh! igår tog det två timmar att söva honom. så fort jag försökte lägga ner honom i sin säng vaknade han och skrek. Jag fick sitta med honom i famnen jättelänge innan han lugnade sig. Fler som känner igen sig?

• hjärtat82

Samma här min 5 månaders beter sig likadant.

Tigerlilja skrev 2008-01-02 18:18:11 följande:
    Samma här , min grabb är 5 månader och har blivit otroligt mammig.... och inte sover han bra på nätterna heller...... man blir ju knäpp *s*Det kan ju bero på massa saker...tänder , lär sig nya saker...
  • Miniigirl

Min son som är 7 månader är likadan, även på dagarna dår man inte gå ut ur hans synvinkel, för då skriker han...HÖGT...på nätterna brukar han somna i famnen, å när man lägger ner honom vaknar han direkt å skriker, blir inte nöjd förän han får ligga brödvid mig elelr sambon och sova!!!!

Igår var jag för första gången sedan sonen föddes iväg med en kompis hela dagen, altså utan sonen, han var hemma med sin pappa! det hade gått jättebra, å han hade varit glad, suttit på golvet å lekt osv....det har han inte gjort på länge när jag varit hemma, då räcker det med att man visar sig å han vill bli buren, han lixom skriker å lyfter upp händerna mot mig!

Har ett utvecklingsshema för barnets första år, å där står det att när barnet är runt 29-30veckor gammalt börjar dom förstå att mamma kan "försvinna"

Svar på tråden Mammig och orolig 6 månaders...