Du måste logga in för att svara i en tråd.

• sorba

Åderbråck/propp???

Har fått (för ca en vecka sen) som ett fisknät av blodkärl på insidan av knät. Det trycker och när jag är kall så känns det varmt just på det stället. Stället är ca 8 cm i diameter och det trycker och gör ont. Värre när jag står upp. Hur vet man om det är ett åderbråck eller om det är en propp?

• Svar på tråden Åderbråck/propp???
  • jungfru76

Jag skulle nog höra mig för på vårdguiden eller ringa vårdcentralen. Jag har haft blodpropp i knävecket men åderbrocken kom efteråt på mig men det gjorde väldigt ont i benet.

• sorba

Tack! Ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att jag skulle ta mig till läkare för att de ska göra en bedömning. Svårt att säga på telefon vad det kan vara Flört

• jungfru76

Precis:) men det går säkert bra. Du får säkert göra rönkten på benet och sen ev ultraljud.

• sorba

Jobbigt men säkert lika bra. Lite meckigt när man e hemma med en uttråkad treåring... Jag börjar med vårdcentralen, har ringt dit och får komma redan kl 10 i dag. Skönt!

• jungfru76

jo jag fick oxå komma till vårdcentralen sen om dom inte kan bedömma där får du en remiss för rönkten. Men det är säkert ingen fara:)
    Hör gärna av dig sen så jag får höra hur det gick:)
    Kram

• sorba

Det gör jag Glad Nu måste jag hoppa in i duschen och fixa lite innan vi drar.

• sorba

Tack!

Det var tur att jag masade mig i väg till distiktsläkaren som skrev en remiss till akuten på Karolinska. Undersöknin goch fyra rör med blod senare kom man fram till att jag har en ytlig propp i benet och har nu fått sprutor som jag ska ta på mig själv. Läbbans men det löser sig nog!Skrikandes

• Emilisan

jag tar också sprutor så du e inte ensam..
    kan trösta dig med att de e bara jobbigt i början..

• jungfru76

Ja vilken tur men det går bra:) Jag får oxå ta sprutor på mig själv nu under graviditeten. Läskigt i början men man vänjer sig ganska snart.

Svar på tråden Åderbråck/propp???