• ModerBlå

tips på att få bort möss från sommarstugan

Jag blir galen på dessa äckliga möss som finns överallt i vår sommarstuga. Eftersom att vi har barn och ibland husdjur med dit så vågar vi inte lägga ut råttgift. Och vi har lagt ut fällor och tagit några stycken men dom försvinner aldrig
    Nån som har tips på nått annat som funkar????
    Det är så äcklligt med musbajs överallt

• Svar på tråden tips på att få bort möss från sommarstugan
  • Glass

Det finns en elektronisk pryl som sänder ut ljud på hög frekvens. Vi människor hör det inte. Det gillar inte mössen och det fungerar väldigt bra i vår sommarstuga.
    De kommer inte ens i i den alla längre. Eftersom vi har katt, så brukar vi stänga av den när vi är där och ha på den när vi inte är det och de håller sig undan hela tiden.

Inte så himla dyra och går på batteri.

• ModerBlå

Glass

Vilket super bra tips Vart kan man köpa dom och vad hetter "prylen"?

Stort tack

• Glass

öhm.. tja, på ett byggvaruhus så borde de absolut ha dem, men jag kan tänka mig att det finns på typ coop också.
    Jag vet inte riktigt vad de heter, det är svärfar som införskaffat den.
    Men fråga personalen så vet säkert de.

• rastom32

Man kan även försvåra 'ingångarna' för både möss o råttor... stänga igen alla små gluggar i stugan med plåtventiler osv, det gjorde vi bl.a när vi fick oväntat besök (plus råttgift förvisso i källaren där hunden inte gick)
    Alltså små hål o öppningar som ibland finns längs med marken som inte vi tänker på alla gånger...

Lycka till!

• rastom32

Det var ett tips vi fick av Anticimex, förutom råttgiftet i vårt fall. Men faktum var att det gjorde nog mest susen med att stänga dom ute, för vi fick aldrig några i fällorna - lika bra det, urk!

• ModerBlå

rastom32

Vårat hus är väldigt gammalt och det finns många små hål under huset som vi inte kan komma åt.Men man kanske kan lägga rått gift långt under huset?

• rastom32

Mmm jaa, det kanske ni kan - men blir inte mössen liggandes där under då? Jag tänker på lukten liksom...?
    Det är svårt o säga när man inte ser huset, men det går inte o gräva ner nåt hönsgaller eller liknande mellan jorden o husgrunden på nåt vis? Ja, jag får väl det o låta som om det räckte o gräva lite si o så, men du kanske förstår hur jag menar:)

Annars verkar den där elektroniska prylen perfekt i ert läge:)

• ModerBlå

rastom32

Jo jag tror att den där elektroniska prylen skulle vara bäst Men tack för att du ville tipsa ändå

Svar på tråden tips på att få bort möss från sommarstugan