Anonym (skäms) skrev 2008-01-02 22:13:05 följande:
Tack så mkt för att du delar med dig. Ja, tack alla ni andra också! Jag sitter här och gråter av lycka för att det finns fler än jag som tänker "onormalt". Anonym (mamma) skrev 2008-01-02 22:01:59 följande:
Själv så mådde jag bättre ju fler veckor jag gick. Och nu känner jag en enorm lycka när hon ligger här brevid mig och sover. Jag trodde inte jag kunde älska ett till barn lika mycket som mina andra barn.. men det gick... nu är jag så kär.. det är helt galet vad mycket man kan älska någon annan. Men det tog nog ett par dagar innan jag började känna den riktiga mamma lyckan. Men jag kan fortfarande känna till någon av mina stora barn som är 8år och 6år att jag kanske inte är någon bra mamma. Att jag kanske gör allt fel... Men det är nog många som är rädd för det. Jag mina tre barn... dom är helt underbar alla tre. Och idag är jag så lycklig att jag har alla mina tre ögonstenar.
Det är helt normalt att ha såna här känslor. Och det är helt normalt att vara rädd att man inte ska älska sitt barn eller bli en bra mamma. Men gör ingen abort utan din mans vetenskap. Det är bara dumt att bära på en sån stor hemlighet själv.