• Linndan

vill bli av med degig mage, men inte gå ner i vikt..

vill bli av med magen efter graviditeten.
    har ingen jättemage kvar men den putar lite och är som en bulldeg =/

skulle vilja ha tips på HUR det kan tänkas gå till, utan att behöva "banta" jag vill inte
    gå ner i vikt, behövs verkligen inte då jag är smal o nätt i övrigt, BARA magen och runt om magen. tips tips tips

//L

(¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden vill bli av med degig mage, men inte gå ner i vikt..
  • Linndan

operation?! :O nej gud nej det tror jag inte ska behövas.. ÄN iaf
    sitt ups ska jag bättra mig på, känns alltid som jag gör fel =/

• suomigirl

jo, jag vet inte heller hur man ska gö o hur mycke? jag e så lat

♥Aleksi♥ 050412 ------- ♥Elina♥ 071011
  • Linndan
    suomigirl skrev 2008-01-02 23:31:02 följande:
    jo, jag vet inte heller hur man ska gö o hur mycke? jag e så lat
    jag också! vill ta tag i magen, men "orkar" typ aldrig. :/
    när jag ska försöka mig på situps, får jag "ont" nedanför magmunnen eller vad det heter.
    mellangärdet.. ja där revbenen delar sig iaf
  • Anke

tyvärr hjälper inte sit-ups mot degig mage. man måste förbränna fett, finns ingen punkt-förbränning. det sit-ups kan göra dock är att ge en bättre hållning (om man tränar rygg också) och se ut som man har lite plattare mage.

.?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Linndan
    Anke skrev 2008-01-02 23:59:19 följande:
    tyvärr hjälper inte sit-ups mot degig mage. man måste förbränna fett, finns ingen punkt-förbränning. det sit-ups kan göra dock är att ge en bättre hållning (om man tränar rygg också) och se ut som man har lite plattare mage.
    har du några fina tips på sätt jag kanske kan få väck den då? :)
    jogga ?
  • Anke
    Linndan skrev 2008-01-03 00:02:21 följande:
    har du några fina tips på sätt jag kanske kan få väck den då? :)jogga ?
    bäst är lågintensiv träning. promenader. vet att det låter skittrist, men det ÄR effektivast. allra bäst är innan frukost, minst 30-45 minuter. drick gärna en kopp svart kaffe innan.
    kaffet hjälper igång förbränningen och innan du ätit frukost så har inte kroppen kommit igång utan den förbränner redan lagrad energi.
    kombinera gärna med GI. det gjorde jag. du kan se lite före och efter bilder under "bröllopsplanerna"
  • Linndan

anke - wow vilken skillnad, måste känt underbart att kunna knäppa klänningen :)
    urs jag gillarknappt kaff emed mjölk i :P
    men man kanske får bita ihop lite.
    ska nog börja gå prommenad med dottern i barnvagnen efter vi lämnat storebror på dagis och äta när vi kommer hem igen.

är osäker på vad GI går ut på, vill inte gå ner i vikt så att säga, bara få bort mage. :))

• Anke

ja visst är det skillnad är jättenöjd med mig själv. kunde ha vissa kläder jag till och med inte kunde ha innan graviditeten. nu har jag tyvärr gått upp en el igen för det har blivit så mycket slarv, men jag ska köra igen nu.

gi går ju egentligen ut på att ta bort kolhydrater, eller minska på dom, så man får ett jämnare blodsocker under dagen. 
    sen är det ju så också at det handlar ju om hud, och hud som sträckts ut går inte göra så jättemycket åt, men har man överflöd på magen så gäller det bränna överallt.
    se kaffet som "medicin", det gjorde jag =)
    Linndan skrev 2008-01-03 01:14:42 följande:
    anke - wow vilken skillnad, måste känt underbart att kunna knäppa klänningen :) urs jag gillarknappt kaff emed mjölk i :Pmen man kanske får bita ihop lite. ska nog börja gå prommenad med dottern i barnvagnen efter vi lämnat storebror på dagis och äta när vi kommer hem igen. är osäker på vad GI går ut på, vill inte gå ner i vikt så att säga, bara få bort mage. :))
  • Flutterby

Funkar det på "ryggfett" också? Såg att jag har rejäla fettvalkar på ryggen! *urk*

Anke skrev 2008-01-03 00:04:43 följande:
Svar på tråden vill bli av med degig mage, men inte gå ner i vikt..