• CacciZ

Lila fötter och händer..

Dottern på 7 månader har haft sedan hon föddes lila händer och fötter nästan varje dag. Dom e kalla.. De kan vara ganska kallt på golvet och hon visstas där ganska mycket. Hon ålar sig fram så hon vill ju inte ligga på filten heller. Får ha 2 par st på henne men det hjälper inte.

Fler som har barn med kalla händer & fötter ?
    Finns det något man kan göra åt ?
    Fryser dom om fötterna och händer ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-03 08:59:22:
    Vi har en värmefläkt som går nästan hela dagar men det hjälper inte så mycket..

• Svar på tråden Lila fötter och händer..
  • MrsSn0w

Min har väldigt kalla fötter och händer.. Men hör vad dom säger på BVC, om du är orolig

Liam 2007/09/15
  • katinka1

Händer och fötter får vara kalla vad jag har lärt mig. Känn uppe på armen, halvvägs vid armbogen (men insidan). Är de kalla där, så fryser de.

Sätt på henne strumpbyxor och raggsockar med stoppsockar över det så kanske hon blir varm. Vi har det kallt också och sonen har alltid mycket kläder på sig. Jag går alltid med raggsockar i tofflorna på vintern...och hösten....och våren

• CacciZ
    katinka1 skrev 2008-01-03 09:10:13 följande:
    Händer och fötter får vara kalla vad jag har lärt mig. Känn uppe på armen, halvvägs vid armbogen (men insidan). Är de kalla där, så fryser de. Sätt på henne strumpbyxor och raggsockar med stoppsockar över det så kanske hon blir varm. Vi har det kallt också och sonen har alltid mycket kläder på sig. Jag går alltid med raggsockar i tofflorna på vintern...och hösten....och våren
    Okaj, nej hon är inte kall där :)
    Jo brukar ha mycket kläder på henne men när man sen byter blöja så är hon nästa blöt så kan inte ha så mycket kläder på henne. Både jag och samon har åxå kalla fötter..
    Får fråga på BVC när vi ska dit nästa gång :)
  • Camilla85

Min dotter är visserligen bara 6 veckor än, men hon har också nästan alltid kalla händer och fötter! Jag försöker så gott det går med strumpor eller byxor med fötter. Ute är det alltid dubbla lager på fötterna och vantar instoppade i overallen! =)

Älskar min vackra lilla dotter!
  • CacciZ

Ja ute får jag åxå ha händer innanför overallen med vantar men det är inte populärt..

• katinka1

Om ni har det också, så ligger det väl så att säga i släkten

Svar på tråden Lila fötter och händer..