• Söta Nasse

Är orolig för förtidsbörd igen

När jag väntade sonen gick vattnet i v.35+2 och v.35+5 föddes han.
    Är så orolig för att det skall bli samma denna gång eller att det startar mkt tidigare än förra gången.

Hur gör ni som fått barn förtidigt, får ni gå på extra kontroller?
    Ska inte till bm först i v.25, men tycker att det är lite sent

♥ En till pojke eller en tjej? ♥
  • Svar på tråden Är orolig för förtidsbörd igen
  • TiraMaria Lucinda

Hej. Jag födde min dotter i v 33+5 och är nu gravid med mitt andra barn, är i v 29 men har inte fått gå på några extra kontroller. Är också orolig över detta och BM sa att de är 50/50% chans att de blir eller inte blir förtidig födsel igen. Hoppas att din BM kan förklara lite mer för dig än vad min har gjort för mig. Lycka till

• marsmars

Så sa min BM också när jag frågade. Mina värkar började ju redan i v 23 (även om han inte kom förrän v 33, med hjälp av bricanyl) Så jag måste kolla upp ordentligt så att jag får gå ofta & tidigt till BM innan jag blir gravid med nästa.

• mamma mys

jag födde en son i vecka 23+4 o är nu i vecka 26+0 o jag går på kontroller varnnan vecka hos min läkare på spec mödra vården där jag även har min bm har gått på kontroller där sen vecka 12 o i vecka 15 fick jag cerklage....

• pringles

Hur vanligt är det att barn nr 2 också blir ett prematur barn om man fått ett innan?

• Pyris

Jag har fått gå på extrakontroller hela tiden under mina graviditeter. Fast då har jag bara varit hos bm då.

• tjejkocken

Mitt första barn kom 31+4 pga infektion o läkaren sa att jag skulle nog få för tidgt igen om jag skulle ha felr...så när jag vart gravid så skicka bm en remiss till specaillist mödravården o v 21 så fick jag ciklash för de såg att det var på väg att öppnas.Gick på kontroll varannan vecka o v 35 ville in son ut fast jag hade ciklashet kvar=)Men han var så välkommen så=)

Svar på tråden Är orolig för förtidsbörd igen