Sova ute med lätt feber?
Hej
Vad har ni hört för rekommendationer ang. lättfebriga barn, kan de sova ute, eller ska man helst hålla dem inne?
Hej
Vad har ni hört för rekommendationer ang. lättfebriga barn, kan de sova ute, eller ska man helst hålla dem inne?
jag hade inte velat sova ute när jag har feber så jag tycker inte barn ska göra det heller.
när man har feber så fryser man ju och svettas om vartannat, det gäller väl även barn?
Att då lägga dom ute känns fel för mig...
Beror väl på omständigheterna, man kan ju gå ut med ett barn som har lätt feber så varför skulle man inte kunna sova utomhus med lite lätt feber
Jag har haft min dotter sovandes utomhus när hon haft runt 38grader, speciellt vid de tillfällena som hon samtidigigt varit "rosslig" eftersom den friska utomhusluften varit betydligt skönare för henne än inomhusluften...
Svårt att svara generellt ja eller nej på den frågan...
Jag skulle inte annars fundera på det, men storebror blir lite urtråkad inne hela dagen. Funderade därför om vi skulle gå till parken när hon sover nästa gång. Men kanske vi får gräva fram alla leksaker som kom på julen...
Man kan mycket väl gå ut och dra ett litet barn i vagn även om det har lite feber. Men det är viktigt att det ligger väl skyddat mot vind och kyla.
Om barnet är sjukt på sommaren ska man undvika att vistas i sol och värme och i stället hålla sig där det är svalt och skuggigt.
Kopierat från sjukvårdsrådgivningens sida
Men det är ju klart att det går bra, vad skulle gå fel?
Men hur mår bebisar/barn som har feber?
jag kan bara referera till mig själv hur jag mår när jag har feber och ute är inget ställe jag vill vara på då därför skulle jag inte gå ut mer än absolut nödvändigt om/när mina barn har feber.
Men visst har det hänt att jag åkt till affären med febrig unge om jag varit tvungen....å dom lever ju än
Jag kanske är pjoskig men jag mår så in i vassen dåligt när jag har feber och tanken på att någon skulle tvinga ut mig känns fruktansvärt jobbig. mina barn tar feber på ungefär samma sätt som jag, dom mesar på som mamma när dom är sjuka
"ni tjejjer snackar om att föda barn, ni skulle bara veta hur det känns när JAG har feber "
Jonas fru: Så klart man utgår från sig själv, när jag har lätt feber är jag knappt påverkad
Därför är det ju viktigt att se just till barnet, om barnet verkar må bra av att sova ut ( vilket man märker rätt fort ) så är det ju ok
Skulle min dotter gnöla o gnälla skulle hon definitivt slippa vistas utomhus när hon har feber men eftersom hon sover bäst ute så...